Tein pari kollaasia mun syksyn suosikeista. Hirveen simppeleitä värimaailmoja ja asusteita. Viime vuosina oon opetellu käyttämään myös enemmän värejä ja niitä mun pitäis ehdottomasti uskaltaa yhdistellä asuisteihin! Tykkään esim. punasesta tosi paljon ja oon ihan yber rakastunu sinisiin housihin..mut voisko nää kaks värii toimii yhessä? Tää on just tätä ku en uskalla kokeilla. Perjaatteessahan kaiken saa toimimaan keskenään.
tiistai 17. syyskuuta 2013
Autumn
Mä rakastan syksyä yli kaiken! Jokaisessa vuodenajassa on puolensa enkä oikeestaan vihaa yhtäkään vuodenaikaa, syksy on kuitenki ehdottomasti mun lemppari!!! Musta on ihana pukeutua lämpimästi neuleisiin, uggeihin, pipoihin ja hukuttautua jätti kaulaliinoihin. Koen et just syksyllä mun todellinen tyyli erottuu parhaiten! Mul on pitkään ollu vähän hakusessa oma tyyli. Tiedän tasan tarkkaan mistä tykkään mut niiden vaatteiden yhdistäminen jotenki tökkii. Tuntuu et pukeudun kauheen yksinkertasesti. Emmä sano et siinäkään mitään huonoa on mut haluisin ees vähän särmää mun arkiasuihin. Siks helpottais hirveesti et saisin karsittuu mun vaatekaapista kaikki ylimääräset vaatteet ni näkis helpommin mitä vois yhdistellä.
Oon hankkinu jo yhden talvitakin ja toinen on löytyny jo. Mun takkivarasto on ihan järjetön, mut aion päivittää senkin nyt niin että mul ois tosiaan noi 2 uutta talvitakkia ja pari muuta syksy-kevät säihin. Haluaisin vielä syksyks mustat korkkarit, nimenomaan tota nilkkamallia (mikä kollaasissakin on). Korkkareitaki oon tosi huono käyttämään, mutta yritän nyt kovasti päästä eroon tästä mun kaavamaisuudesta. Mä tiedän et ku vaatekaappi on kunnossa niin se helpottaa hirveesti ja ehkä uskallan ottaa niitä riskejä jossain vaiheessa enemmänki. Mä tiedän tasan tarkkaan miten haluun pukeutua mut miks se on niin vaikeeta toteuttaa? Mikä muka vois mennä niin hirveen pahasti pieleen? Vaatteitahan ne vaan on!
sunnuntai 15. syyskuuta 2013
Hiljaiselon jälkeen
Melkein neljän kuukauden hiljaisuus. Sanotaanko vaikka et tää on ollu mun kesäloma blogista. Blogi on muutenki ollu mulle aina semmonen oma pieni harrastus jonne voin päivittää mielenkiintosista asioita, mitkä itteään kiinnostaa, mitä ei ehkä aina pysty niin hyvin sanoin pukemaan. En viitti väkisin vääntää parii sivuu tekstii jostain jutusta jos mul ei oikeesti oo siihen mitään sanottavaa. Tää on ehkä se suurin syy miks kirjotan harvoin, miks välil tulee pitkiä taukoja.
Mulle on tapahtunu paljon isoja juttuja neljässä kuukaudessa ja on vaatinu oman aikansa et tottuu arkeen muutosten keskellä. Mä oon nauttinu ihan mielettömästi yksin asumisesta. Nyt ku miettii ois pitäny muuttaa jo aikoja sitten yksin (jossittelu kyl on niin turhaa). Kämpän sisustaminen on jääny vähän kesken. Oon suurin piirtein tyytyväinen mun kotiin mut esim. mä en edelleekää oo hommannu lamppuja. Elelen siis keittiössä joko pimeessä tai kaappien alla olevien pienten lamppujen avulla, olohuoneessa taas erittäin tyylikkään yksittäisen lampun kanssa joka roikkuu katosta parista piuhasta. Oon pärjänny niin hyvin noitten kanssa et tajusin vast pari viikko sitten et perkele mulhan ei oo kunnon lamppuja ees vielä :D Kaipaisin myös paria mattoa: toinen keittiöön ja uus matto olohuoneeseen (vaalea!) sekä koristetyynyjä sängyn päälle. Oon myös viime päivinä alkanu haaveilemaan uudesta sohvasta (NÖYYYY!)...nykyinen sohva ei oo ollu mulla ees vielä kahta vuotta.
Mulla on tosiaan synttärit viikon päästä maanantaina ja pidän juhlat perjantaina. Haluaisin niin kovasti et koti ois perjantaihin mennessä sen näkönen ku oisin sen halunnu olevan jo pari kuukautta sitten. Toisaalta mun mieli muuttuu koko ajan näissä sisustusjutuissa ja mun pitäis olla vaan onnellinen siitä et mulla ylipäätänsä on kaikki huonekalut. Ei kukaan mun synttäreille tuu tuijottaa miltä mun koti näyttää (ainaki toivon niin). Kodin sisustaminen on pitkä projekti ja kyl monet tulee vielä mun kodin näkee sellasena ku sen haluaisin olevan. Tilasin h&m homesta uuden suihkuverhon, pari uutta pyyhettä ja koristetyynyjä, ne on mun panostus perjantaihin. Sisustuksen lisäks kriiseilen mun tarjoiluista ja asusta. Mitä suolasta tarjoon? Entä minkä kakun leivon? Leivonko ite vai ostanko valmiina? Mitä puen päälle? Mitä jos oon liian arkinen? Pitääks laittaa mekko? ...lista on loputon.
Tietty mietin kans et riittääkö aika, oon kuitenki joka päivä duunissa. Oon vielä aatellu järjestellä mun vaatekaapin ennen perjantaita (koska kaikki tietenki tutkii mun kaappien sisältöjä). Ihan järjettömältä toi kuulostaa pistää vaatekaappi kuosiin mut mun on pitäny tehä se jo sata vuotta sitten + en löydä sieltä yhtään mitään ja se vaikeuttaa aamuja. Aika siis tsekkaa kirppiskamat läpi!
Yks aika iso ja siisti juttu on kans se et oon lähössä New Yorkkiin tasan kuukauden päästä :) Tää lentokammonen hyppää siis aika moneks tunniks koneeseen, että pääsee unelmiensa matkakohteeseen. En voi oikeesti käsittää et meen NEW YORKKIIN!!! Kävelen niissä samoissa paikoissa missä leffojaki on kuvattu ääää kreisiiii!
New york viikko onki mun kesäloma sitten. Viimesin pitkä loma oli joululoma, et taidan tosiaan olla loman tarpeessa! Otin vapaaks myös mun synttäreiden jälkeisen päivän. Ehkä vähän hassua et mulla on tiistai vapaa mut musta se on kiva ajatus et voin rauhassa juhlia sillon 23.päivä eikä tartte stressaa seuraavan aamun herätystä. Pitää vähän organisoida ens viikkoa et miten kerkeen tekee kaiken mut eiköhän tää tästä, viikko kuitenki huipentuu mun synttäreihin, jota on aina tykänny juhlia! :)
Mulle on tapahtunu paljon isoja juttuja neljässä kuukaudessa ja on vaatinu oman aikansa et tottuu arkeen muutosten keskellä. Mä oon nauttinu ihan mielettömästi yksin asumisesta. Nyt ku miettii ois pitäny muuttaa jo aikoja sitten yksin (jossittelu kyl on niin turhaa). Kämpän sisustaminen on jääny vähän kesken. Oon suurin piirtein tyytyväinen mun kotiin mut esim. mä en edelleekää oo hommannu lamppuja. Elelen siis keittiössä joko pimeessä tai kaappien alla olevien pienten lamppujen avulla, olohuoneessa taas erittäin tyylikkään yksittäisen lampun kanssa joka roikkuu katosta parista piuhasta. Oon pärjänny niin hyvin noitten kanssa et tajusin vast pari viikko sitten et perkele mulhan ei oo kunnon lamppuja ees vielä :D Kaipaisin myös paria mattoa: toinen keittiöön ja uus matto olohuoneeseen (vaalea!) sekä koristetyynyjä sängyn päälle. Oon myös viime päivinä alkanu haaveilemaan uudesta sohvasta (NÖYYYY!)...nykyinen sohva ei oo ollu mulla ees vielä kahta vuotta.
Mulla on tosiaan synttärit viikon päästä maanantaina ja pidän juhlat perjantaina. Haluaisin niin kovasti et koti ois perjantaihin mennessä sen näkönen ku oisin sen halunnu olevan jo pari kuukautta sitten. Toisaalta mun mieli muuttuu koko ajan näissä sisustusjutuissa ja mun pitäis olla vaan onnellinen siitä et mulla ylipäätänsä on kaikki huonekalut. Ei kukaan mun synttäreille tuu tuijottaa miltä mun koti näyttää (ainaki toivon niin). Kodin sisustaminen on pitkä projekti ja kyl monet tulee vielä mun kodin näkee sellasena ku sen haluaisin olevan. Tilasin h&m homesta uuden suihkuverhon, pari uutta pyyhettä ja koristetyynyjä, ne on mun panostus perjantaihin. Sisustuksen lisäks kriiseilen mun tarjoiluista ja asusta. Mitä suolasta tarjoon? Entä minkä kakun leivon? Leivonko ite vai ostanko valmiina? Mitä puen päälle? Mitä jos oon liian arkinen? Pitääks laittaa mekko? ...lista on loputon.
Tietty mietin kans et riittääkö aika, oon kuitenki joka päivä duunissa. Oon vielä aatellu järjestellä mun vaatekaapin ennen perjantaita (koska kaikki tietenki tutkii mun kaappien sisältöjä). Ihan järjettömältä toi kuulostaa pistää vaatekaappi kuosiin mut mun on pitäny tehä se jo sata vuotta sitten + en löydä sieltä yhtään mitään ja se vaikeuttaa aamuja. Aika siis tsekkaa kirppiskamat läpi!
Yks aika iso ja siisti juttu on kans se et oon lähössä New Yorkkiin tasan kuukauden päästä :) Tää lentokammonen hyppää siis aika moneks tunniks koneeseen, että pääsee unelmiensa matkakohteeseen. En voi oikeesti käsittää et meen NEW YORKKIIN!!! Kävelen niissä samoissa paikoissa missä leffojaki on kuvattu ääää kreisiiii!
New york viikko onki mun kesäloma sitten. Viimesin pitkä loma oli joululoma, et taidan tosiaan olla loman tarpeessa! Otin vapaaks myös mun synttäreiden jälkeisen päivän. Ehkä vähän hassua et mulla on tiistai vapaa mut musta se on kiva ajatus et voin rauhassa juhlia sillon 23.päivä eikä tartte stressaa seuraavan aamun herätystä. Pitää vähän organisoida ens viikkoa et miten kerkeen tekee kaiken mut eiköhän tää tästä, viikko kuitenki huipentuu mun synttäreihin, jota on aina tykänny juhlia! :)
Tunnisteet:
Kuulumiset
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

