sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Tyttöjen ilta

Muutto lähestyy ja pyysin kavereitani käymään vielä viimeisen kerran tässä kodissa. Käytiin kaupassa ja saatiin kaverini I:n kanssa hyvä ruoka idea, ei ollu tällä kertaa niitä perus kanapasta tms. Sovittiin et tehdään kana-fetasalaattia ja patonkeja johon laitetaan täytteeksi mozzarellaa ja pestoa. Ruoka onnistui tosi hyvin ja voin kyllä suositella testaamaan mozzarella-pestopatonkia vaikkei niistä kauheen kauniita tullukaa! :D Noita patonkejahan voi tehdä vaikka minkälaisia, me tehtiin tän kaavan mukaan:

Ainekset:
  • tuore patonki
  • mozzarellaa viipaleina
  • pestoa
  • öljyä
  • juustoraastetta
Leikkaa patongista palasia ja laita palaset puoliksi. Levitä leivän päälle hieman
öljyä jonka jälkeen laita pestoa koko leivälle. Laita jokaiselle patongin puolikkaalle 1 mozzarella viipale ja halutessasi lisää hieman juustoraastetta. Paista 200 asteessa n. 15 min.




Tää kuva houkuttelee varmaa iha hirveesti testaamaan näitä leipiä :D

Kana-fetasalaatti
Ilta meniki pelatessa kimbleä ja aliasta sekä rupatellessa. Kaverit lähti siinä vasta 2-3 aikaan ja ei voi muuta ku sanoa että oli tosi mukava ilta! Nyt pitäis ruveta vähitellen pakkaamaan ettei tuu liian kiire :D Ens vklpna meiän pitäis saada avaimet ni päästä sit roudaa kamoja vähitellen uuteen kotiin :)

maanantai 14. toukokuuta 2012

Ikea reissu

Kävin tänään kirjottamassa vuokrasopimuksen meidän uuteen asuntoon ja sen jälkeen lähdettiin mun siskon kanssa ikeaan. Mulla oli muutama juttu mielessä mitä yritin kattoa sieltä mut ei oikein tuntunu löytyvän hyviä vaihtoehtoja ni otin sit jotain muuta random staffii sieltä :D Se on jotenki et ikeasta ei voi tulla ulos ilman et on ostanu jotain :D

Koitin kattoa pientä kasvihuonetta sieltä sillä olin huomannu aiemmin et niitä on ikean valikoimassa mut eipä osunu silmään ainakaan tällä kertaa. Kasvihuoneen lisäks koitin kattoa uuteen vessaan hyllyä ja vähän niitä parveke kalusteita. Mitään näistä ei mukaan tarttunu mutta ostin sen sijaan pari tarjoiluvuokaa, käsipyyhkeet ja ruokaa, ei siis mitään ihmeempiä :) Olis tarkotus mennä vielä uudelleen käymään ikeassa mutta varmaan sitten kesällä ku uus kämppä on saatu kuntoon ni näkee vähän mitä tarttee :) Alla pari kuvaa ikea reissusta.





Ainiin, ikeassa oli muuten tosi kivoja parvekejuttuja ja pihaan liittyviä kalusteita yms. Kannattaa mennä kattoo :)

sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Lauantaiset synttärit

Eilen tosiaan olin juhlimassa kaverini S:n synttäreitä. Aluks menin S:n kotiin jonne tuli sitten muutamia kavereita. Juotiin lasit skumppaa ja lähdettiin siitä sitten kohti ravintolaa. Ravintolaan tuli vielä muutama kaveri lisää ja tällä kertaa käytiin syömässä sevillassa joka on presidentti hotellin yhteydessä.

Syötiin ihan kunnon kaavan mukaan: alkupala, pääruoka, jälkiruoka. Oli kiva nauttii rauhassa ruoasta ja seurasta. Tilasin alkupalaks yrttileivän, pääruoaks broileripastan ja jälkiruoaks syötiin kaverin kanssa suklaakakku puoliks. Ruoat toimi ihan hyvin, pastaan olin vähän pettyny mut oli se ihan syötävää kuitenki :D Meidän pöytä oli just sopivasti silleen että nähtiin hotellin puolelle ja sieltähän tietenki illan aikana meni niitä lätkänpelaajia aika paljonki ohi, hyvät paikat siis ;D







Ruokailun jälkeen siirryttiin baariin josta S oli varannu meille pöydän. Baariin tuli sit loput ihmisistä ja viihdyttii siel melkein pilkkuun saakka. Oli tosi kiva ilta ja kivat synttärit. Ostettiin S:lle lahjaks matka tallinnaan kera hotellin. Ollaan tosi pitkään puhuttu et pitäis mennä käymää tallinnassa mutta se on jääny joten päätettiin nyt sitten vihdoin toteuttaa se. Ajankohtaa ei vielä olla sovittu mut eiköhän se täs kesän aikana toteudu. On kiva et jäädän sinne yöks ni aikaa rauhassa shoppailla ja käydä kattomassa vähän tallinnan yöelämää! :)

lauantai 12. toukokuuta 2012

Eilinen

Pitkä viikko taas takanapäin ja nyt saan nauttia viikonlopusta je hengähtää hetken! Eilen töiden jälkeen näin kaveriani I:tä ja pyörittiin vähän aikaan sen kanssa kaupungilla josta sitten mentiin sit I:n kotiin valmistelemaan kaverimme S:n synttärilahjaa. Myöhemmin näimme yhdessä kaverimme S:n ja mentiin syömään iguanaan. Meidän piti mennä amarilloon mutta siellä oli ihan hirveet jonot joten päädyttiin sitten iguanaan joka on siinä ihan melkeen vieressä. Minä ja I tilattiin fajitat ja S söi burriton. Istuttin siinä iltaa ämpärin kanssa (ämpäri täynnä iguana juomaa) ja sitten sieltä alkoikin suomi-kanada peli. Tajuttiin tosiaan vasta siinä vaiheessa miks joka paikkaan oli niin hirvee tungos :D Katottiin siinä sit hetki matsia ja lähettiin suomen 1-0 maalin jälkeen.

Mä en oo oikeen koskaan ollu semmonen himo lätkäfani. Kyl mä tykkään kattoa matseja mut jotenki ehkä jännitän liikaa ja sit paniikissa tuijotan kelloa et "lopu nyt aika et suomi voittaa" niin siitä mun matsien kattomisesta ei oikein tuu mitään joten oon suosiolla jättäny kattomatta :D Viime vuonnaki ku suomi voitti ni näin vikat 3 minuuttia jotka oliki sitten just ne parhaat :D

Eilinen oli vika ilta ku S on 20 ni juhlittiin tavallaan sitä :) Tänään S pitää sit ihan "kunnon" juhlat ja meen sinne sit illaks. Tässä vielä kuvia eilisestä iguana reissusta :)




torstai 10. toukokuuta 2012

Uusi koti ja kuulumisia

Moi täällä tämmönen bloggaaja joka päivittää tsägäl ehk kerran vuodessa...pahoittelut siis tästä tauosta taas, aika ei vaan yksinkertasesti oo riittäny. On mulla ollu oikeesti hyväkin syy. Meiän vuokranantaja ilmotti meille tässä alkuviikosta että me joudutaan lähtemään tästä asunnosta koska se aikoo myydä tän. Ku mun kämppis K soitti mulle maanantaina kesken duunipäivän ja kerto tän uutisen ni en meinannu aluks uskoo sitä todeks. Sit puhelun jälkeen todellisuus iski vasten kasvoja, me joudutaan ettimään uus kämppä...TAAS! Tuli vaan sellanen olo että en jaksa ettii uutta asuntoa ja pakata kaikkii tavaroita uudelleen jajaja...

 Mehän saatais asua tässä asunossa vuokrasopimuksen loppuun saakka mut tässä kävikin niin että löydettiin heti seuraavana päivänä UUS asunto :D Kelatkaa mikä tuuri! Uusi asunto sijaitsee ihan lähellä nykyistä kotia mikä on mun mielestä tosi kiva, tykkään tästä alueesta! Muutto uuteen kotiin olis sitten jo kesäkuun alussa että katotaan vaan miten taas aika riittää tohon pakkaamiseen. Salee vikana iltana keräilen tääl kamoja ihan paniikissa :D

Toi alku kuulostaa kauheen dramaattiselta sorry :D Tiedän et täs on kyseessä vaan kämppä ja oon tosi innoissani meidän uudesta asunnosta mut silti mua harmittaa et joudun lähtee tästä asunnosta, tykkään tästä meinaa aika paljon. Olin aatellu asuu täs pidempääki ku tän hurjat 5kk...mut eipä näille jutuille mitään voi! Toivotaan et seuraava vuokranantaja ei tee samoja temppuja! Alla uuden kämpän pohjapiirrustus. Väsäsin sen paintilla et mittasuhteet ei kyl pidä hirveesti paikkaansa mut tää on niinku suuntaa antava :D



Aiemmin puhuin siitä että remppaisin meiän parveketta mut nyt tän muutto jutun takia en aio tehä kummempia. Kerettiin viikonloppuna siskon kanssa vähän jo muuttamaan parveketta paremman näköseks mutta siihen se saakin jäädä, panostan sit ihan kunnolla seuraavan kodin parvekkeeseen. Meillähän tosiaan on siis merinäköala (pieni mainostus) niin yritän laittaa sen mukasen parvekkeenki. Meinaan siis sitä et esim. sellaset tuolit jos on mukava istuu vaik koko ilta jne :) Tässä kuvia tuoleista ja pehmusteista (vilahtanu aiemminki blogissa) jotka ajateltiin hommata sinne parvekkeelle. Kuvissa myös ruukku ideoita parvekkeelle :)