tiistai 15. tammikuuta 2013

Risteily lähestyy

En tiiä oonko maininnu tääl blogin puolella ollenkaa et oon lähössä risteilylle torstaina?! Anyway lähetään meidän luokan kanssa ruotsin risteilylle ja se on tavallaan semmonen viimenen yhteinen reissu ku valmistutaan kesäkuun alussa. Meillä on molemmille illoille buffet varattu mikä on tosi kiva, ei tartte miettii ruoka puolta ollenkaa :)

Oon järkänny tätä risteilyä ja se on ollu ihan kivaa vaihtelua olla vastuussa jostain vähän isommasta jutusta. Kuitenki ku 14 ihmistä lähtee ni siin on aina omat juttunsa ennen matkaa ja sit satamassa. Mut mä oon tykänny, ehkä must tuleeki matkanjohtaja? :D Tänä vuonna meiän risteily lähtee sentään helsingistä ku kaikki on nyt sit 21v. Viime vuonna lähettii turusta ja jouduttii poistuu laivast klo 7.00 kaikkien kamojen kaa, jättää kamat kaappeihin satamaan ja hengaa ruotsis loppu aika....voin sanoo et oli semi väsynyttä meininkii.

kuva: google.fi

Viime risteilystä on tosiaan vierähtäny se reilu vuos ja on iha kiva päästä käymään ruotsin puolellaki. Se varmaan jääki ainooks "ulkomaan" reissuks tänä vuonna :DD Tänää pitäis kattoo viel vähän vaatteita matkalle jos pitää jotain pestä. Oon varmaan surkein pakkaaja ever mikä on tullu varmaa aiemminki esille mut tällä kertaa pakkaan fiksusti (sanon näin joka kerta ja lopputulos on aina sama), laukkuki on mietitty jo valmiiks joten siit ei voi luistaa :D Mä niin lähen loppujen lopuks jonku 3 matkalaukun kaa reissuu... Ehkä mä viel joskus opin tän pakkaamisen taidon :D

sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Black and...black

Eksyin tässä yks päivä hennesin ale sivuille joka on jo itsessään tuhoon tuomittu juttu! Mun onneks kaikki oli melkein loppuumyyty joko kokonaan tai sit ei löytyny mun kokoja. Ale osioista tarttu koriin vaan yhdet mustat korkkarit. Mul on ollu pitkään ostoslistalla mustat perus korkkarit ja nyt ne sit löyty hurjalla kympillä.

Ku pääsin ale osioista pois niin tottakai kävin kattomassa normaali hintasiakin tuotteita jonki verran, lähinnä laukut. Noh..laukkuhan sielt löytyki ja jakku. Jakusta en osannu päättää kumman värin otan ni tilasin sen mustana ja vadelman värisenä ni voin sitten mallailla ku ne saapuu kumpi on parempi.  Mul on pieni arvelus et molemmat jakut löytyy sit mun kaapin hyllyltä. Tuttu juttu ku on pitäny valita kumpi väri ni yhtäkkii samaa tuotetta on ollu kaksin kappalein :D Tilaus oli aika musta painotteinen mut ehkä mul on jo tarpeeks värii kaapis? Ehkä?


 
 

 
Oon ehk eniten innoissani tost laukust. Must toi hihna on vaa jotain niin mageet. Simppeli laukku mut sit noil kultasil koristeil ja hihnal saa kivaa fiilist siihe. Toivotaan et laukku on yhtä kiva livenä ku kuvassa :)

keskiviikko 9. tammikuuta 2013

ILLALLINEN KOLMELLE

Niinku jo aiemmin mainitsinki niin pidettiin lauantaina S ja I kanssa kokkausilta. Etukäteen oltiin sovittu alku- ja pääruoka ja sen pohjalta käytiin yhdessä kaupassa. Meidän piti tehdä ite myös jälkiruoka mut S ehdotti et otettais vaan valmis daim kakku eikä meil ollu mitään sitä vastaan :D Ens kerral sit tehää jälkkäriki ite! Musta oli tosi kiva tehdä yhdessä ruokaa ja ehdottomasti pitäis pitää useemmin tällasia iltoja!


Alkuruoka

Alkuruoka tehtiin alla olevan reseptin mukaan. Alkuperänen ohje on valion sivuilta, ite muokattiin tätä vähän ku unohdettiin ostaa osa aineista :D

2                        porkkanaa
1 pussi (500g)   peruna-sipulisekoitusta
n. 8 dl                vettä
1                        kanaliemikuutio
1 prk                  ruokakermaa (kolme sipulia)
                          mustapippuria

Raasta porkkanat. Keitä raaste ja peruna-sipulisekoitus kypsäksi kanaliemessä, n. 10 min.
Lisää kerma ja mustapippuri, kiehauta. Soseuta sauvasekoittimella. Tarkista suola. Keiton kanssa sopii hyvin mm. patonki.


Pääruoka

Pääruoaks meillä oli kananfileitä, uuniperunoita, fetasalaattia ja pari kastiketta perunoiden kanssa. Perunat oli sen aikaa uunissa ku tehtiin keitto ja kerettiin hyvin sekin syömään ennen pääruokaa. Täytteet perunoihin väsättiin ilman reseptiä. Aikalailla tän kaavan mukaan:

Katkaraputäyte
 kermaviili

 n.300 g  katkarapuja 
 tilliä

Lohitäyte

kermaviili
n.300 g  lohta
½ prk   piparjuuri tuorejuustoa
tilliä






Jälkiruoka

Jälkiruoaks meillä tosiaan oli daim kakku. Jälkijälkiruoaks sipsiä ja karkkia (ne nyt mitä viel mahaa mahtu) :D
 
 

perjantai 4. tammikuuta 2013

It's Friday

Tää mun kaatuminen ei ollukaa sitte mikää iha pikkujuttu. Kävin lääkärissä eilen ja oon saanu oikeen mojovan aivotärähdyksen. Jos tää päänsärky ei oo yhtää lieventyny maanantaihin mennessä ni sitte pitää mennä jatkotutkimuksiin. Oon nyt saikulla (jälleen), onneks vaan maanantaihin asti ja mun pitää ottaa tosi iisisti. En myöskää saa lasketella vuoteen enkä kaatua niin et pää kolahtaa muuten voi tulla pysyviä vaikutuksia. Aika jotenki pysäyttävää oli kuulla et tää oli vakavempaa mitä luulin. Lääkäri kuitenki sano et uskoo ettei mitään niin vakavaa oo sattunu et joutuisin jatkotutkimuksiin.

Sain viime yön nukuttuu ekaa kertaa 3 päivään kunnolla ja tänää on muutenki ollu vähä parempi olo. Tulin eilen tänne porukoiden residenssiin pariks yöks palveltavaks. Huomenna meen sitten kotio ja pari kaveria tulee illalla käymään. Pidetään 'illallinen kolmelle' eli tehdään yhdessä alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka alusta loppuun, katetaan pöytä hienosti ja pukeudutaan vähän "juhlavammin". Pidin pari vuotta sitten dinner partyt kavereille niin vedetään muuten samalla kaavalla paitsi tehdään yhessä kaikki ruokalajit. Alkuun tulee kasvissosekeitto, pääruoaks uuniperunoita + kananfileitä + pari mössöä + salaatti, jälkkäri ei oo iha selkee viel mut jotain kevyttä, rahka tms. Kaveri lupas myös värjää mun hiukset, vihdoin saan ton kilometrin mittasen juurikasvun veke :D

kuvat: weheartit

Alunperin meidänhän piti jatkaa viel iltaa jonneki mut tän mun tilanteen takia sovittiin sitten et vietetään easy koti-ilta, ihan kivaa vaihtelua :) Hyvää viikonlopun alkua kaikille! :)

tiistai 1. tammikuuta 2013

UUSIVUOSI!

Hyvää uuttavuotta 2013!!!

Mun uusvuos meniki sitten loppujen lopuks haartmanin päivystyksessä... hemmetti, mä se vaan osaan teloo itteni.  Ilta alko ihan hyvin: menin kaverin bileisiin, oli paljon ihmisiä, tuli tutustuttua uusiin ihmisiin, rentoo musaa, hyvää ruokaa..just sellanen ilta mitä uudeltvuodelt toivoiski! Lähettii ennen 12 sitten ulos odottaa et vuosi vaihtuu. Mentiin sellaselle urheilukentälle joka oli aivan jäässä, se oli ku luistinrata ja ei aikaakaa ku meikä oli kumossa. Kaikki tapahtu hirveen nopeesti enkä oikee tajuu itekää miten mä kaaduin mut pää kopsahti ilosesti maahan ja mut talutettiin sieltä sit istumaan kentän laidalle. Vuos vaihtu ja mä istuin ku kaikki muut pomppi ja huus ja toivotti hyvää uuttavuotta, kui lamee!? Kai se sit on et mitä paskempi uusvuos sitä parempi tuleva vuos..ehkä? :D

Mentii takas viel sinne bileisii hetkeks mut mun päähän ja käteen sattu niin perhanasti et lähettii sit kaverin kanssa haartmaniin (monet oli varmoja et mul oli aivotärähdys). Venattii joku 4h ennen ku pääsin sisään ja ne tutki käden, otti röntgenit ja totes et kaikki on fine. Kello oli vissii kuus ku päästii lähtee sielt sairaalasta. Meen huomen viel uusiks lekurille tarkastaa et onks kaikki jees, se haartmanin meininki meni meinaa vähä puoltehol. Joo et sellanen uusvuos..... en kyl iha odottanu tällasta meininkii mut onneks nyt alkuilta oli ainaki tosi onnistunu :)