maanantai 30. huhtikuuta 2012

Vklp + vappu

Viikonloppu meni taas hujauksessa ohi ja siihen kuului kaverin ja kummitytön synttärit. Kaverini synttärit olivat naamiaiset ja viime tingassa tietenkin keksin että voisin olla inkkari sillä kämppikseltäni löyty intiaanin sulat ja kasvomaaleja. Oli kyllä tosi järkevä olo ku menin julkisilla paikan päälle, ei kyllä voinu ihmisten katseilta välttyä. Mut toisaalt vapun alla näkee kaikennäköstä ni ehkä tää ei ollu niin ihme :D

Lauantaina olin kummityttöni syntymäpäivillä talvipuutarhassa. Meillä oli ihan pienimuotoset juhlat piknikin muodossa. Alla muutamia kuvia lauantaisesta :)






Ketturepuista en muuten tykkää mut tää mini versio vei kyl mun sydämen :D



Tänään oon heränny jo viideltä ja tehny täysmittasen työpäivän. Vappufiilikset on vielä vähän kateissa mut eiköhän tää tästä kuhan pääsen kavereiden kaa hulinaan mukaan :) Stadiin päin olis tarkotus mennä (ylläri), kattoo muuttuuks suunnitelmat vielä!

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!! :)

lauantai 21. huhtikuuta 2012

Plan jäägaala

Olin torstaina kattomassa mun kummitädin kanssa plan jäägaalaa. Aluks ajattelin ku mun kummitäti kysy et lähenkö et no kai mä voin lähtee, mul ei oikee ollu mitää odotuksia. Mut se oli todellaki näkemisen arvonen konsertti! Siel paikan pääl oli ihan erilainen tunnelma mitä tv välityksellä voi saada. Ne artistit ei ollu mitää mun suosikkeja mut se musiikki sopi tosi hyvin siihen jääshow:n.

Torstai alko siinä merkeissä et tiesin et nyt ei oo hyvä päivä tiedossa. Nukuin pommiin ja kerkesin just ja just vikaan dösään jolla ehin töihin. Mun piti mennä töiden jälkeen kummitädille suoraa mut tulin himan kaut ku puolet kamoist jäi aamulla kotiin ja sit jäin autolla vielä ruuhkaan ja olin siel vasta ennen 6 ja show alko puol 7 (meiän piti tosiaan syödä viel siinä). No lähettii vähä kuuden jälkeen ja eksyttii sinne jonneki espooseen ja oltii sit baroona areenalla just ku se konsertti alko..eli loppu hyvin kaikki hyvin mut niinku tiesin, kaikki meni vähä niinku jollain tapaa pielee. Mut konsertti oli kaiken ton arvonen, suosittelen siis! :)





Naisten kekkerit

Meillä on tapana pitää mun äidin (+ mun siskojen) , sen kahden kaverin ja niitten tyttöjen kanssa naisten kekkereitä. Pidetään aina vuorotellen toistemme kodeissa illanviettoja ja tällä kertaa naisporukka tuli kattoo mun kodin. Pidettiin vähä niinku nyyttäri meiningillä että kaikki toi jotain. Sain myös ihanat tuparilahjat molemmilta: toisen oma tekemä keittokirja ja koko astiastoo!

Olin töiden jälkeen eilen niin poikki et aattelin etten jaksais mitää kekkereitä mut jostain syystä sit ku kaiken sai valmiiks ja pysty vähä relaa ni olin tyytyväinen et ne järkättiin just mun kotona :) Ilta meni tosi hyvin ja sain siinä yhen kakunki tuhottuu (tää ei oo niit hyvii puolii)..pitäähän mun aina jotain sotkee! Mut oli rento ilta ja katotaan kenen kotona seuraavat kekkerit pidetään :) Alla muuta kuva eilisestä, pääosin tarjoiluista...taas!



Kakut puuttuu vielä




Tänään olis tiedossa kaverin synttärit ja muuten aion sitä ennen vaan relaa! Laitan myöhemmin vielä postauksen torstaisesta plan gaalasta jota olin kattomassa :)

maanantai 16. huhtikuuta 2012

Fondue ilta

Eilinen ilta meni oikein mukavasti ja fondue oli kyl kokeilemisen arvonen. Meillä oli monia eri vaihtoehtoja mitä pysty dippaamaan ja kaikki niistä ei ollu ehkä ihan hirveen hyviä yhdistelmiä mut mistä sitä voi tietää ennen ku kokeilee? :) Tällä kertaa meillä oli banaania, mangoa, viinirypäleitä, vaahtokarkkeja, hunajameloonia ja ananasta. Näitten lisäks meillä oli muuta pientä naposteltavaa ja juotiin pari lasia viiniä (ja kuoharia)...joo mähän tosiaan sanoin lasilliset mut eks sen voi käsittää myös parina ;)

Oli tosi rentouttavaa viettää sunnuntai näissä merkeissä ja puhuttiinki kavereidenkin kanssa että vois useemmin pitää illanistujaisia. Ei välttämättä just sunnuntaina mut ylipäätänsä. Alla vielä kuvia eiliseltä :)






sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Sunnuntai-ilta

Huomenna koittaa jälleen arki ja viis päivänen työviikko on taas edessä. Yleensä oon viettäny sunnuntai illat ihan vaan kotona mut tänään tulee poikkeus. Sovittiin eilen kavereiden kanssa että mennään kaverini I:n luokse ja vietetään iltaa. Kun mietittiin mitä tehtäis niin keksin että mulla on semmonen astia jossa voi tehä fondueta joten päätettiin että kokeillaan sitä. Sovittiin sitten keskenämme mitä tuodaan ja ajateltiin vielä juoda lasit kuohuviiniä. Ihanaa et sunnuntain voi viettää näinki! Pitää ottaa useemmin tavaks :)


Kuvat: weheartit
Mutta mä lähden tästä kaverini I:n luokse viettämään super rentoa sunnuntaita fonduen kera. Luulen että tämän päivänen auttaa myös jaksamaan kunnolla koko ens viikon :) Hyvää loppu sunnuntaita teillekin :)

Oi miksi?

Miks aina sillon ku mä päädyn kattomaan h&m sivuja löydän sieltä ale osion, kerään ostoskorin pullolleen ja kohta odottelen pakettia kotiin? Arvatkaa vaa kuka löys miljoona kivaa juttua sieltä ja nyt sitten odotellaan millon paketti saapuu kotio..miks en voi ikinä oppii? No tili ainaki kiittää taas jälleen!

Salaa oon kuitenki tyytyväinen siihe miten halvalla sain paljon kivoja juttuja ja ainahan voi palauttaa jos joku ei näytäkää niin kivalle! Sain koottua paljon keväisiä/kesäsiä juttuja mut myös muutama villapaita eksy joukkoon..joo älkää ees kysykö miks. Taidan perustella sen sillä et kesälläki voi olla viilee? Tai se on syksyy varten? Oon kyl aika toivoton. No toivon tapaus esittelee tän kertasen ale osion saldon :D




Mukaan tarttu siis MUUTAMA koru (3 korvikset, kaulakoru, rannekoru, sormus), laukku, 2 huivia, aurinkolasit, villapaita (jonka tilasin myös harmaana) ja 2 t-paitaa. Eli tällä kertaa voikin sanoa että ostoskori täyttyi oikein kunnolla ja sain ihan kiitettävän saldon kokoon :D Mut kaikkihan noi on alessa et loppujen lopuks sain tosi paljon tavaraa tosi halvalla... ehkä se lohduttais ees vähä? :D

perjantai 6. huhtikuuta 2012

Suunnitelmia perjantaille

Viime yönä tuli sitten nukuttua 14 h, ai huomaako et on ollu vähän rankat duuni viikot? :D Ihan hyvä kyl et sai univelkoja vähän pois, on paljon pirteempiki olo :) Tänään illalla olis tiedossa leffailua. Meen mun kaverille S:lle kattomaan Harry Potterin vikan osan. En oo ite mikää hirveen suuri harry potter fani mut kävin kuitenki kattomassa sen ekan osan S:n kanssa ja sovittiin sillon et ku se kakkos osa tulee ni mennää yhes kattoo seki. Asia sit vähän jäi ja päätettiin et tänää vois kattoo sen vikan osan sitten..vihdoin :D

Ennen leffailtaa aion vaan relaa ja kokkailla jotain kivaa ruokaa :) Suunnitelmissa oli myös hiustenvärjäys, vihdooin.. juurikasvu rupee olee jo sellanen etten kohta kehtaa mennä enää ovesta ulos (okei ehkä vähä liiottelua) :D Perus perjantai siis tiedossa. Kiva pitkästä aikaa ettei pääsiäislomaa oo ihan buukattu täyteen vaan meen lähinä päivä kerrallaan. Huomenna on kotibileet, mistä vissiin jo aiemmin oon hehkuttanu mut muuten ei mitään tiedossa, ihanaa!(oonko outo jos sanon noin?) Hyvää perjantaita kaikille :) Mun ilta menee näissä merkeissä:

torstai 5. huhtikuuta 2012

Pääsiäinen

Nyt alko loma ja oon ihan fiilareissa! Rankat pari duuniviikkoo takana ja kaipaan tosiaan et saan nukkua vähän pidempään ku viiteen aamulla. Jouduin vielä tänään jäämään ylitöihin mut fiilistä helpotti se että tiesin et loma alkaa ja olin suunnitellu tekeväni hyvää ruokaa kun pääsen kotiin :) Yllätyin kuinka poikki voi olla tosta duunista, enhän mä oo ollu sielä vielä vasta ku nää pari viikkoa mut just sen takia aion nauttia nyt ihan kunnolla tästä lomasta :) Alla kuvia mun pääsiäisloman alusta :)





Uuniperunoita, kanaa ja salaattia! NAM!

Kämppis leipo suklaakakun



                                                   HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE! :)

tiistai 3. huhtikuuta 2012

Parveke projekti

Oon päättäny edellisen postauksen perusteella että koska parveke on ehkä vielä vähän kesken niin otan kevään projektiks sen että laitan meidän parvekkeen kuntoon. Parveke on sellanen paikka jossa meillä ei oo vielä mitään hirveen erikoista ja sitä pystyy helposti muokkaa! Ajattelin sillon ku muutettiin että en haluu sinne yhtäkään kasvia koska jostain syystä onnistun aina tappamaan ne, tästä syystä ostan myös aina tekokasveja :D  Mut nyt jotenki kevään lähestyessä (tai no ei enää oikeestaan..) oon saanu lisää inspiraatiota ja haluaisin saada meidän parvekkeen ehdottomasti kasveja. Ajattelin että iso ruukku ja pallotuija olis kiva yhdistelmä mut en tiiä onkse liian massiivinen meidän parvekkeelle. Kuitenkin innostus on nyt iskeny ja tässä siis vähän inspiraatio kuvia :)

Kuvat: weheartit, google

Ainainen haaveeni on ollu "kulmasohva" parvekkeelle. Nykyiselle parvekkeelle sellainen ei mahtuis mut tulevaisuudessa haluaisin ehdottomasti kyseisen sohvan. Mut se mitä voin hankkia nykyiseen parvekkeeseen on valot jotka saan kiinni kattoon, ne luo kivaa tunnelmaa! Tässä vielä esimerkki kuvat ku oon vaan niin huono selittää :D

Oikealla puolelle valot josta oon haaveillu mutta vaan paljon isompina

Sisustusinnostuksen isketessä alan hirveesti suunnittelemaan ja nytkin kerkesin jo kattomaan ikean sivuilta kalusteita ja miettimään vähän kasveja. Katotaan vaan saanko ees mitään aikaseks :D Eivaa.. tää on projekti jolla ei oo aikarajaa :)  Toivottavasti kämppiski on asian kaa ihan ok, tässä vaan itekseni suunnittelen mitä meiän parvekkeelle aion väsää :D


Kuvat: ikea.fi , google.com

Haluaisin et meiän parvekkeella vois viettää aikaa kesällä ja et sinne mahtuis syömää (ei sinne mitää isoo ruokapöytää mahu mut vaik taitettava). Tärkeintä myös on et siel on hyvä tunnelma et siel voi istuu vaik koko yön jos huvittaa! Sit vaan ikeaan shoppailee ja muutosta tekemään :)

sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Haaveilua unelma kodista

Mä haluun ehdottomasti ku joku päivä muutan tästä nykyisestä asunnosta pois niin vaalemman kodin. Tykkään kyllä meidän asunnosta ihan hirveesti mut värimaailma meni aikalailla sen mukaan mitä tavaroita mun kämppiksellä jo entuudesta oli. Ihan turhaa mun olis ollu ostaa sohvapöytä, ruokatuolit jne ku ne oli jo valmiiks. Mul on aina ollu ihan selvä kuva päässä millasen kodin haluun ja tykkään miettii kaikkia sisustus juttuja. Ollaan tietty yhessä mun kämppiksen kanssa mietitty mitä laitetaan mihinki jne mut silti ku ne päätökset on yhteisiä niin siinä ei saa niin paljon omaa vapautta.

Tärkeintä mulle kodissa on se että siellä viihtyy ja et siel on hyvä olla ( = tuntuu kodilta). Noi molemmat on toteutunu meidän kodissa ja mä en haluu et nyt tästä tekstistä saa sellasta kuvaa et vihaan meidän kotia ja enkä tykkää sisustuksesta ollenkaa. Pointtina vaan on se et haluun ihan eri tyylisen sisustuksen sit jossain vaiheessa ku muutan tuolta kämpästä pois. Oon omia visioitani koittanu myös toteuttaa omassa huonessani, sinne saan tehä ihan mitä vaan ratkasuja :) Alla muutamia inspiraatio kuvia :)







Kuvat: weheartit

Yllä siis vähän sen suuntaista tyyliä mitä haluaisin kotiini. Kaikki kohdat joissain kuvissa ei välttämättä inspaa mut tarkotus onki vähän näyttää tyylisuuntaa :) Tossa vikassa kuvassa on mun mielestä kivasta yhdistetty tumma sohva ja sitten vaalee sohvapöytä, matto sekä tv taso. Oon miettiny aina miten tollanen toimis varsinki ku mulla on tumma sohva mut tosta kuvastahan sen näkee et hyvinhän toi sohva sinne istuu, ei oo liian valkosta! Tykkään tosi modernista tyylistä ja sellasesta mitä aika paljon sisustus lehdissä näkee mut haluun myös et kodista löytyy jotain "vanhaaki" (antiikkia tms.).

Mun unelmien talo olis iso omakotitalo johon saisin ite suunnitella pihan ja sisätilat. Haluaisin et se olis sellasella alueella jossa on suht rauhallista ja et naapuri ei oo ihan omassa pihassa kiinni. En nyt siis meinaa mitään taloa keskellä ei mitään vaan sitä et olis vähän omaa rauhaaki :) Mä en tiiä onks tää jotenki sellanen perus unelma et haluu ison talon, pihan ja koiran mut ilman tota koiraa vaan :D

Busy busy busy

Viime viikko oli ihan crazy! Olin maanantaina vikaa päivää koulussa ja kävin sitten työhaastattelussakin saman päivän aikana. Hyvä uutinen on se että sain työharjottelu paikan ja sen lisäks vielä kestätöitä :) I'm sooo happyy!! Stressasin etten salee saa mitään työharjottelu paikkaa ja et joudun jäämään kouluun pidemmäks aikaa jnejne mut kaikki järjestyki lopulta, ihanaa!

Mun työpäivät on 7-15 ja toi eka numero varmaa pistääki silmään koska mäki ajattelin etten tulis jaksamaan sitä. Mulla kestää matkassa sellanen tunti ja herään siis joka arkipäivä viideltä. Mähän en siis ollenkaa oo aamu ihmisiä mut jotenki silti oon ollu yllättävän pirteenä aina lähdössä töihin. Must tuntuu kans et se on aika paljon mun omasta rytmistä kiinni, enköhän vähitellen totu siihen et koska pitää herää aikasin ni sit pitää kans mennä aikasin nukkumaan! Tässä siis selitys miks en oo kerenny tänne päivittelemään, yritän tsemppaa vähän!


Kuvat: weheartit

Viikonlopun olin mun kaverilla suomeks siis asuin siellä koko viikonlopun. Perjantaina käytiin motelletissa ja lauantaina oli tarkotus mennä jonneki päin keskustaa mut suunnitelmat sit vähän muuttuki. Menttin stadiin ja kaverini S soitti sen poikaystävälle ja selvis et ollaan tultu vähän turhaan sinne ku ei ne ollu liikkumassa mihinkää. No sit tehtiin päätös et otetaan mäkkisafkat mukaan ja mennää taksilla takas niille :D Katottiin S:llä vielä frendejä ja mentiin sitten nukkumaan. Mua jotenki huvittaa et miten voi laiskuus olla noin huipussaan mut toisaalt toi on niin meiän tapasta enkä osaa muuta ku ottaa nää huumorilla (niinku kyl kuuluuki) :D Mut kaikesta huolimatta mul oli tosi kiva viikonloppu ja ens viikonloppuna olis tiedossa sitten pitkästä aikaa kotibileet :) Jaksaa paremmin töissäki ku on jotain mitä odottaa ja varsinki ku on tiedossa pitkä viikonloppu, ihanaa! :)