Tein pari kollaasia mun syksyn suosikeista. Hirveen simppeleitä värimaailmoja ja asusteita. Viime vuosina oon opetellu käyttämään myös enemmän värejä ja niitä mun pitäis ehdottomasti uskaltaa yhdistellä asuisteihin! Tykkään esim. punasesta tosi paljon ja oon ihan yber rakastunu sinisiin housihin..mut voisko nää kaks värii toimii yhessä? Tää on just tätä ku en uskalla kokeilla. Perjaatteessahan kaiken saa toimimaan keskenään.
tiistai 17. syyskuuta 2013
Autumn
Mä rakastan syksyä yli kaiken! Jokaisessa vuodenajassa on puolensa enkä oikeestaan vihaa yhtäkään vuodenaikaa, syksy on kuitenki ehdottomasti mun lemppari!!! Musta on ihana pukeutua lämpimästi neuleisiin, uggeihin, pipoihin ja hukuttautua jätti kaulaliinoihin. Koen et just syksyllä mun todellinen tyyli erottuu parhaiten! Mul on pitkään ollu vähän hakusessa oma tyyli. Tiedän tasan tarkkaan mistä tykkään mut niiden vaatteiden yhdistäminen jotenki tökkii. Tuntuu et pukeudun kauheen yksinkertasesti. Emmä sano et siinäkään mitään huonoa on mut haluisin ees vähän särmää mun arkiasuihin. Siks helpottais hirveesti et saisin karsittuu mun vaatekaapista kaikki ylimääräset vaatteet ni näkis helpommin mitä vois yhdistellä.
Oon hankkinu jo yhden talvitakin ja toinen on löytyny jo. Mun takkivarasto on ihan järjetön, mut aion päivittää senkin nyt niin että mul ois tosiaan noi 2 uutta talvitakkia ja pari muuta syksy-kevät säihin. Haluaisin vielä syksyks mustat korkkarit, nimenomaan tota nilkkamallia (mikä kollaasissakin on). Korkkareitaki oon tosi huono käyttämään, mutta yritän nyt kovasti päästä eroon tästä mun kaavamaisuudesta. Mä tiedän et ku vaatekaappi on kunnossa niin se helpottaa hirveesti ja ehkä uskallan ottaa niitä riskejä jossain vaiheessa enemmänki. Mä tiedän tasan tarkkaan miten haluun pukeutua mut miks se on niin vaikeeta toteuttaa? Mikä muka vois mennä niin hirveen pahasti pieleen? Vaatteitahan ne vaan on!
sunnuntai 15. syyskuuta 2013
Hiljaiselon jälkeen
Melkein neljän kuukauden hiljaisuus. Sanotaanko vaikka et tää on ollu mun kesäloma blogista. Blogi on muutenki ollu mulle aina semmonen oma pieni harrastus jonne voin päivittää mielenkiintosista asioita, mitkä itteään kiinnostaa, mitä ei ehkä aina pysty niin hyvin sanoin pukemaan. En viitti väkisin vääntää parii sivuu tekstii jostain jutusta jos mul ei oikeesti oo siihen mitään sanottavaa. Tää on ehkä se suurin syy miks kirjotan harvoin, miks välil tulee pitkiä taukoja.
Mulle on tapahtunu paljon isoja juttuja neljässä kuukaudessa ja on vaatinu oman aikansa et tottuu arkeen muutosten keskellä. Mä oon nauttinu ihan mielettömästi yksin asumisesta. Nyt ku miettii ois pitäny muuttaa jo aikoja sitten yksin (jossittelu kyl on niin turhaa). Kämpän sisustaminen on jääny vähän kesken. Oon suurin piirtein tyytyväinen mun kotiin mut esim. mä en edelleekää oo hommannu lamppuja. Elelen siis keittiössä joko pimeessä tai kaappien alla olevien pienten lamppujen avulla, olohuoneessa taas erittäin tyylikkään yksittäisen lampun kanssa joka roikkuu katosta parista piuhasta. Oon pärjänny niin hyvin noitten kanssa et tajusin vast pari viikko sitten et perkele mulhan ei oo kunnon lamppuja ees vielä :D Kaipaisin myös paria mattoa: toinen keittiöön ja uus matto olohuoneeseen (vaalea!) sekä koristetyynyjä sängyn päälle. Oon myös viime päivinä alkanu haaveilemaan uudesta sohvasta (NÖYYYY!)...nykyinen sohva ei oo ollu mulla ees vielä kahta vuotta.
Mulla on tosiaan synttärit viikon päästä maanantaina ja pidän juhlat perjantaina. Haluaisin niin kovasti et koti ois perjantaihin mennessä sen näkönen ku oisin sen halunnu olevan jo pari kuukautta sitten. Toisaalta mun mieli muuttuu koko ajan näissä sisustusjutuissa ja mun pitäis olla vaan onnellinen siitä et mulla ylipäätänsä on kaikki huonekalut. Ei kukaan mun synttäreille tuu tuijottaa miltä mun koti näyttää (ainaki toivon niin). Kodin sisustaminen on pitkä projekti ja kyl monet tulee vielä mun kodin näkee sellasena ku sen haluaisin olevan. Tilasin h&m homesta uuden suihkuverhon, pari uutta pyyhettä ja koristetyynyjä, ne on mun panostus perjantaihin. Sisustuksen lisäks kriiseilen mun tarjoiluista ja asusta. Mitä suolasta tarjoon? Entä minkä kakun leivon? Leivonko ite vai ostanko valmiina? Mitä puen päälle? Mitä jos oon liian arkinen? Pitääks laittaa mekko? ...lista on loputon.
Tietty mietin kans et riittääkö aika, oon kuitenki joka päivä duunissa. Oon vielä aatellu järjestellä mun vaatekaapin ennen perjantaita (koska kaikki tietenki tutkii mun kaappien sisältöjä). Ihan järjettömältä toi kuulostaa pistää vaatekaappi kuosiin mut mun on pitäny tehä se jo sata vuotta sitten + en löydä sieltä yhtään mitään ja se vaikeuttaa aamuja. Aika siis tsekkaa kirppiskamat läpi!
Yks aika iso ja siisti juttu on kans se et oon lähössä New Yorkkiin tasan kuukauden päästä :) Tää lentokammonen hyppää siis aika moneks tunniks koneeseen, että pääsee unelmiensa matkakohteeseen. En voi oikeesti käsittää et meen NEW YORKKIIN!!! Kävelen niissä samoissa paikoissa missä leffojaki on kuvattu ääää kreisiiii!
New york viikko onki mun kesäloma sitten. Viimesin pitkä loma oli joululoma, et taidan tosiaan olla loman tarpeessa! Otin vapaaks myös mun synttäreiden jälkeisen päivän. Ehkä vähän hassua et mulla on tiistai vapaa mut musta se on kiva ajatus et voin rauhassa juhlia sillon 23.päivä eikä tartte stressaa seuraavan aamun herätystä. Pitää vähän organisoida ens viikkoa et miten kerkeen tekee kaiken mut eiköhän tää tästä, viikko kuitenki huipentuu mun synttäreihin, jota on aina tykänny juhlia! :)
Mulle on tapahtunu paljon isoja juttuja neljässä kuukaudessa ja on vaatinu oman aikansa et tottuu arkeen muutosten keskellä. Mä oon nauttinu ihan mielettömästi yksin asumisesta. Nyt ku miettii ois pitäny muuttaa jo aikoja sitten yksin (jossittelu kyl on niin turhaa). Kämpän sisustaminen on jääny vähän kesken. Oon suurin piirtein tyytyväinen mun kotiin mut esim. mä en edelleekää oo hommannu lamppuja. Elelen siis keittiössä joko pimeessä tai kaappien alla olevien pienten lamppujen avulla, olohuoneessa taas erittäin tyylikkään yksittäisen lampun kanssa joka roikkuu katosta parista piuhasta. Oon pärjänny niin hyvin noitten kanssa et tajusin vast pari viikko sitten et perkele mulhan ei oo kunnon lamppuja ees vielä :D Kaipaisin myös paria mattoa: toinen keittiöön ja uus matto olohuoneeseen (vaalea!) sekä koristetyynyjä sängyn päälle. Oon myös viime päivinä alkanu haaveilemaan uudesta sohvasta (NÖYYYY!)...nykyinen sohva ei oo ollu mulla ees vielä kahta vuotta.
Mulla on tosiaan synttärit viikon päästä maanantaina ja pidän juhlat perjantaina. Haluaisin niin kovasti et koti ois perjantaihin mennessä sen näkönen ku oisin sen halunnu olevan jo pari kuukautta sitten. Toisaalta mun mieli muuttuu koko ajan näissä sisustusjutuissa ja mun pitäis olla vaan onnellinen siitä et mulla ylipäätänsä on kaikki huonekalut. Ei kukaan mun synttäreille tuu tuijottaa miltä mun koti näyttää (ainaki toivon niin). Kodin sisustaminen on pitkä projekti ja kyl monet tulee vielä mun kodin näkee sellasena ku sen haluaisin olevan. Tilasin h&m homesta uuden suihkuverhon, pari uutta pyyhettä ja koristetyynyjä, ne on mun panostus perjantaihin. Sisustuksen lisäks kriiseilen mun tarjoiluista ja asusta. Mitä suolasta tarjoon? Entä minkä kakun leivon? Leivonko ite vai ostanko valmiina? Mitä puen päälle? Mitä jos oon liian arkinen? Pitääks laittaa mekko? ...lista on loputon.
Tietty mietin kans et riittääkö aika, oon kuitenki joka päivä duunissa. Oon vielä aatellu järjestellä mun vaatekaapin ennen perjantaita (koska kaikki tietenki tutkii mun kaappien sisältöjä). Ihan järjettömältä toi kuulostaa pistää vaatekaappi kuosiin mut mun on pitäny tehä se jo sata vuotta sitten + en löydä sieltä yhtään mitään ja se vaikeuttaa aamuja. Aika siis tsekkaa kirppiskamat läpi!
Yks aika iso ja siisti juttu on kans se et oon lähössä New Yorkkiin tasan kuukauden päästä :) Tää lentokammonen hyppää siis aika moneks tunniks koneeseen, että pääsee unelmiensa matkakohteeseen. En voi oikeesti käsittää et meen NEW YORKKIIN!!! Kävelen niissä samoissa paikoissa missä leffojaki on kuvattu ääää kreisiiii!
New york viikko onki mun kesäloma sitten. Viimesin pitkä loma oli joululoma, et taidan tosiaan olla loman tarpeessa! Otin vapaaks myös mun synttäreiden jälkeisen päivän. Ehkä vähän hassua et mulla on tiistai vapaa mut musta se on kiva ajatus et voin rauhassa juhlia sillon 23.päivä eikä tartte stressaa seuraavan aamun herätystä. Pitää vähän organisoida ens viikkoa et miten kerkeen tekee kaiken mut eiköhän tää tästä, viikko kuitenki huipentuu mun synttäreihin, jota on aina tykänny juhlia! :)
Tunnisteet:
Kuulumiset
tiistai 21. toukokuuta 2013
UUSI KOTI
Kerroinki jo aikasemmassa postauksessa että sain yksiön. Ku kävin kattomassa sitä n. kuukaus sitten tiesin heti et saan sen, en tiiä miks, mul vaan oli sellanen fiilis. Siin kämpäs 28,5 neliöö ja se pohja on mun mielest tosi toimiva. Keittiöön mahtuu ruokapöytä mikä on hyvä et sillon se ei vie tilaa olkkarin/makkarin puolelt. Kaikenlisäks mun toiveis oli et tulevassa asunossa olis parveke vaik tiesin et joudun ehkä tinkimään siitä. Mun onneks tässä yksiössä on parveke, tilava sellanen jopa. En myöskään joudu karsimaan mun tavaroita ollenkaan vaan kaikki mahtuu sinne. Väsäilin paintilla pohjapiirustuksen mun uudesta asunnosta. Kuva ei todellakaa oo mittasuhtees ja se on tarkotettu lähinnä suuntaa antavaks et pystyy jotenki hahmottaa sitä kämppää.
Värimaailmaks oon aatellu sellasta valko-harmaata. Joo se on aika yleinen väri yhdistelmä vissiin mut nyt oon niin kyllästyny beigeen et haluun vaihteluu :D Kauheen isoo muutosta ei tartte tehä, ainoastaan matto ja päiväpeitto on väärän värisiä. Mietin myös et mul on beige lipasto, joka on muutenki tosi huonos kunnos et sen tilalle ostais kokonaan uuden. Sit tietenki tarttee kaikkee pikku sälää ja ne ei niin pikku sälät kuten kahvinkeitin & tv. Mut vähitellen vaan täytyy hankkia tavaroita, eihän mulla mikään kiire kuitenkaa oo. Pärjään ihan hyvin ilman tv:tä hetken ku puolet sarjoist näkee netistä ja leffoi voin kattoo mun tietsikalta. Kokosin muutamat jutut ikean sivuilta mun ostoslistalle, alla olevasta kuvasta näkyy vähän mun suunnitelmia.
Aika vaalee painotteinen kollaasi mut sitähän mä mun kämppään oikeestaan haluanki. Saatte sitten mun kämpästä tarkempia kuvia kun saan avaimet käteen ja pääsen muuttamaan :)
Värimaailmaks oon aatellu sellasta valko-harmaata. Joo se on aika yleinen väri yhdistelmä vissiin mut nyt oon niin kyllästyny beigeen et haluun vaihteluu :D Kauheen isoo muutosta ei tartte tehä, ainoastaan matto ja päiväpeitto on väärän värisiä. Mietin myös et mul on beige lipasto, joka on muutenki tosi huonos kunnos et sen tilalle ostais kokonaan uuden. Sit tietenki tarttee kaikkee pikku sälää ja ne ei niin pikku sälät kuten kahvinkeitin & tv. Mut vähitellen vaan täytyy hankkia tavaroita, eihän mulla mikään kiire kuitenkaa oo. Pärjään ihan hyvin ilman tv:tä hetken ku puolet sarjoist näkee netistä ja leffoi voin kattoo mun tietsikalta. Kokosin muutamat jutut ikean sivuilta mun ostoslistalle, alla olevasta kuvasta näkyy vähän mun suunnitelmia.
Aika vaalee painotteinen kollaasi mut sitähän mä mun kämppään oikeestaan haluanki. Saatte sitten mun kämpästä tarkempia kuvia kun saan avaimet käteen ja pääsen muuttamaan :)
sunnuntai 19. toukokuuta 2013
HUHUU!
Parin kuukauden hiljasuus täällä blogin puolella takana. Tää kevät on ollu ihan hirveetä hullunmyllyä. Tällanenki ihminen joka tarttee välillä sitä omaa aikaa ja vapaata ni on joutunu tottumaan siihen et himas kerkee vaan nukkumaan. Mä tiesin jo alkukeväästä et toukokuusta tulee todennäkösesti aika hektinen mut en aatellu et oikeesti näinki "paha". Mul oli tos kuukaus sitten what to do listalla about miljoona asiaa: valmistujaiset (kutsut, tarjoilu, mekko, nauha lakkiin), kämppä (mistä uus asunto, pakkaus, muuttoapu, raha), työt ja sit johonki väliin vielä kaverit. Mä en yleensä stressaa mistään mut nyt on pakko myöntää et on ollu välil niin hukassa et miettii miten jotku jaksaa päivittäin ravata paikasta toiseen.
Tällä hetkellä asiat alkaa olemaan semi järjestyksessä. Mä sain yksiön johon muutan 2 viikon päästä, oon pakannu suurimman osan kamoista, muuttoapuaki sain koulukavereilta, työkuviot on selkeemmät ku koskaan, valmistujaisiin liittyvät jutut lukuunottamat mekkoa on ok...ja mekkokin on tulossa postissa, tai no kaks..katotaan kumpi on parempi :D Mutta anyway voiton puolella ruvetaan olemaan. Sit ku mun muutto on ohi niin huokasen helpotuksesta et selvisin tästäki hullunmyllystä ja totuttelen siihen sit et kesäkuu näyttää kalenterissa aika tyhjälle.
Seuraavaks pitäiski sit miettiä vähän sisustusta mun pikku yksiöön...tosin se on kyl ehk kivointa hommaa päästä kiertelee ikeaan :) Ihanaa et saa ite päättää sisustuksesta ja se RAUHA...ei tartte miettii ku menee himaa et onks siel hirvee sirkus päällä! Vaikka tiedos on paljon kivaa niin samalla miettii sitä et nyt tää kouluki on ohi. Kaks vuotta on menny ihan törkeen nopeesti, ei sitä ees tajuu viel kunnol miten aika vaan rientää. Mä oon onnellinen et koulu loppuu mut toisaalt samalla pitää hyvästellä mun luokkalaiset. Tottakai me tullaan näkee jatkossa mut mul ei oo ikinä käyny niin hyvä tuuri luokan kanssa kun nytten, tietenki sitä jää kaipaamaan. Kamalaa aatella et mul on enään viis päivää kouluu...VIIS PÄIVÄÄ, oikeesti? Mihin tää aika katoo? Apua! Tää on niin jännä tunne olla samaan aikaan vähän surullinen ja onnellinen.
Eilen hyvästeltiin kans meiän kämppä loppubileiden merkeissä. Oli tosi onnistuneet bileet ja kiva et ihmisiä tuli niinki paljon paikalle. Alakertalaiset tykkäs tosi hyvää mut ekaa kertaa en välittäny siitä. Ne ihmiset on tehny meiän elämisest tuol kämpäs yhtä helvettiä joten mua ei kiinnostanu eilen, eikä kyl enää muutenkaa mitä ne sielt huutelee koska lähetää tosta kämpästä anyway pois. Oli se kyl ehkä vähän tarkotuski näpäyttää niit alakertalaisia, bassot jytäs siihen malliin et niitten korvis soi varmaan vieläkin :D Emmä ois halunnu missään vaiheessa et meiän välit alakerran asukkaisiin ois tällaset mut se niitten käytös on ollu kaikkee muuta ku kohteliasta niin ei siinä itekää jaksa hirveesti enää yrittää. Jos suoralta istumalta tuomitsee meiät idiooteiks pelkästään sen takia että ollaan nuoria niin ei oo kauheen hyvät lähtökohdat noillakaan asuu kerrostalos. No mutta mun ei tartte onneks enää välittää alakertalaisista, kahen viikon päästä pääsen omaan rauhaan ja eri osotteeseen...toivottavasti siel on vähän mukavemmat naapurit!
Tällä hetkellä asiat alkaa olemaan semi järjestyksessä. Mä sain yksiön johon muutan 2 viikon päästä, oon pakannu suurimman osan kamoista, muuttoapuaki sain koulukavereilta, työkuviot on selkeemmät ku koskaan, valmistujaisiin liittyvät jutut lukuunottamat mekkoa on ok...ja mekkokin on tulossa postissa, tai no kaks..katotaan kumpi on parempi :D Mutta anyway voiton puolella ruvetaan olemaan. Sit ku mun muutto on ohi niin huokasen helpotuksesta et selvisin tästäki hullunmyllystä ja totuttelen siihen sit et kesäkuu näyttää kalenterissa aika tyhjälle.
![]() |
| kuva: weheartit.com |
Seuraavaks pitäiski sit miettiä vähän sisustusta mun pikku yksiöön...tosin se on kyl ehk kivointa hommaa päästä kiertelee ikeaan :) Ihanaa et saa ite päättää sisustuksesta ja se RAUHA...ei tartte miettii ku menee himaa et onks siel hirvee sirkus päällä! Vaikka tiedos on paljon kivaa niin samalla miettii sitä et nyt tää kouluki on ohi. Kaks vuotta on menny ihan törkeen nopeesti, ei sitä ees tajuu viel kunnol miten aika vaan rientää. Mä oon onnellinen et koulu loppuu mut toisaalt samalla pitää hyvästellä mun luokkalaiset. Tottakai me tullaan näkee jatkossa mut mul ei oo ikinä käyny niin hyvä tuuri luokan kanssa kun nytten, tietenki sitä jää kaipaamaan. Kamalaa aatella et mul on enään viis päivää kouluu...VIIS PÄIVÄÄ, oikeesti? Mihin tää aika katoo? Apua! Tää on niin jännä tunne olla samaan aikaan vähän surullinen ja onnellinen.
Eilen hyvästeltiin kans meiän kämppä loppubileiden merkeissä. Oli tosi onnistuneet bileet ja kiva et ihmisiä tuli niinki paljon paikalle. Alakertalaiset tykkäs tosi hyvää mut ekaa kertaa en välittäny siitä. Ne ihmiset on tehny meiän elämisest tuol kämpäs yhtä helvettiä joten mua ei kiinnostanu eilen, eikä kyl enää muutenkaa mitä ne sielt huutelee koska lähetää tosta kämpästä anyway pois. Oli se kyl ehkä vähän tarkotuski näpäyttää niit alakertalaisia, bassot jytäs siihen malliin et niitten korvis soi varmaan vieläkin :D Emmä ois halunnu missään vaiheessa et meiän välit alakerran asukkaisiin ois tällaset mut se niitten käytös on ollu kaikkee muuta ku kohteliasta niin ei siinä itekää jaksa hirveesti enää yrittää. Jos suoralta istumalta tuomitsee meiät idiooteiks pelkästään sen takia että ollaan nuoria niin ei oo kauheen hyvät lähtökohdat noillakaan asuu kerrostalos. No mutta mun ei tartte onneks enää välittää alakertalaisista, kahen viikon päästä pääsen omaan rauhaan ja eri osotteeseen...toivottavasti siel on vähän mukavemmat naapurit!
Tunnisteet:
Kuulumiset
sunnuntai 17. maaliskuuta 2013
perjantai 8. maaliskuuta 2013
8.3.
Naistenpäivä onki menny aika rennoissa meiningeissä luokkalaisten kanssa. Mentiin koulun jälkeen keilaamaan ja sen jälkeen käytiin syömässä chicosissa. Jotenki huvittavaa et siinä ku ruokalistaa tutkittiin niin jostain kuulu aina välillä pohdintaa riittäkö rahat ja kuinka kalliita jotku annokset on...opiskelijoitako? :D Mut kaikki sai mahansa täyteen eikä ees tarttenu ottaa juoksu safkoi :D
Osa porukosta lähti sit chicosin jälkeen himaan ja muutaman kanssa jatkettiin sitten yhille juoruamaan.
Kotiin tulin vasta hetki sitten ja loppuillasta katon varmaan jonku leffan tai sit meen vaan nukkumaan :D Sain sovittua tänään vähän tarkemmin mun seuraavasta tatskastaki ja katotaan minkälaisia ideoita tältä tyypiltä tulee. Huhti-toukokuussa olis uus leima tulossa sitten, can't wait! :)
Huomenna meen kaverille istuu iltaa ja saa nähä jatketaanko siitä keskustaan päin vai ei. Ihan perus viikonloppu siis tiedossa :) Loppuun vielä haluun toivottaa kaikille naisille
Osa porukosta lähti sit chicosin jälkeen himaan ja muutaman kanssa jatkettiin sitten yhille juoruamaan.
Kotiin tulin vasta hetki sitten ja loppuillasta katon varmaan jonku leffan tai sit meen vaan nukkumaan :D Sain sovittua tänään vähän tarkemmin mun seuraavasta tatskastaki ja katotaan minkälaisia ideoita tältä tyypiltä tulee. Huhti-toukokuussa olis uus leima tulossa sitten, can't wait! :)
Huomenna meen kaverille istuu iltaa ja saa nähä jatketaanko siitä keskustaan päin vai ei. Ihan perus viikonloppu siis tiedossa :) Loppuun vielä haluun toivottaa kaikille naisille
IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ!!!
Tunnisteet:
Vapaa-aika
keskiviikko 6. maaliskuuta 2013
Split pt 2
Kuvathan tunnetusti kertoo enemmän ku tuhat sanaa joten Split part 2 osio tulee kuvien muodossa :)
| meiän kämpän rappu |
| kiivettiin miljoona porrasta sellaselle "vuorelle", tässä näkymä matkavarrelta sinne |
| tässä portaat jota pitkin kiivettiin 'maisemapaikalle' |
| vanhaa kaupunkia |
| Brac saari |
| lautta matka takasin splittiin |
| rantabulevardi |
| ...seuraavana aamuna oli lähtö kotiin :D |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
































