torstai 29. syyskuuta 2011

Ostoksia

Tänään olin niissä asuntonäytöissä ja ihan kivoillehan ne kämpät näytti. Huomenna ne soittaa sille kenet valitsee mut muahan tää ei oikeestaa hirveesti koske mut ainahan sitä on kiva käydä kattelee :)

Muutama päivä ostin pikkujuttuja itelleni ja voisin esitellä teille ne tässä samalla:


RAKASTAN TÄTÄ HUIVIII!!





Eli 3 elokuvaa (roller girl, lemmenpeli ja 13 &risat), huivi ja pasta kirja, pieniä juttuja siis! Innostuin tosta pasta kirjasta koska rakastan yli kaiken pastaa ja must ois ihana oppii valmistaa sitä erilailla. Aika perus on yleensä pasta ja kana/jauhenlihakastike, tuolt aion testailla erilaisii reseptejä. Varsinki ku muutan veke ni tuolt löytyy nopeita ohjeita :) Toi huivi on kans niiin iihaanaaa! Rakastan isoja huiveja ja vihdoin löysin sellasennn!!

Viikonloppu on mulla sit aika kiireinen, en varmaa hirveesti ehdi bloggailemaan ku unetki taitaa jäädä aika vähille. Huomenna meen suoraan koulusta töihin ja pääsen illalla myöhää, lauantaina heti sit aamuvuoroon. Yhden kaverinki synttärit olis lauantaina ja niihin ois tarkotus mennä käymään, baariin en varmaa jaksa mennä. Maanantai on onneks vapaa koulusta ja sit alkaaki siit viikon pääst syysloma jota odotan jo ihan innolla!!

Mut ei mulla sen kummempia ollu, palailen kuhan kerkiän :)

keskiviikko 28. syyskuuta 2011

Muutto innostus

Puhuin äsken mun yhen kaverin kanssa iha niitä näitä ja sit tuli puheeks ku oon huomen menos kattoo sitä kämppää. Juteltii sit niitä näitä muuttamisesta ja tällee sit se oli yhtäkkii et "hei arvaa mitä, muutetaan kämppiksiks". Olin aluks et oikeesti ja sit siitähä se innostus lähti. Sovittii et muutetaa tammikuus ku sillä loppuu joulukuussa edellisestä vuokrasopimus. Ihanaaa! Iso kivi vierähti sydämeltä, ei tartte enää stressaa kämppä asiaa ja ku kaikki menee melkee puoliks ni elämiseenki jää rahaa. Onhan tammikuuhun vielä aikaa se pari kuukaut mut joulukuus ja varmaa jo vähän ennenki pitää ruveta kattelee kämppii ni yllättävän nopeesti seki tulee! Nyt voin sit yrittää säästää rahaa et ois vähä pohjarahastoo ku muuttaa :)





Kuvat: weheartit

Ajattelin hankkii muutamii juttui ennen muuttoo tai sit ku muutetaan, täs on paljon sellasii mist oon puhunu aiemminki mut nyt kyl vihdoin toteutan ne:



Muuttoo odotellessa, ei kyl malttais mut ei oo kauheesti vaihtoehtojakaan :D Voin rauhas haalii mun huoneen täyteen tavaraa siis :D

Nyt täytyy kyl mennä nukkuu etten oo iha kuollu huomen aamuna, öitää :)

Muutamia lahjoja..

Nyt mä siis oon 20, aika jännää :D Viikonloppu meni ihan humauksessa! Pe oli tosiaan sukulaisia ja la kavereita. Molemmat juhlat onnistu hyvin, lauantaina pientä draamaa, mut eks se kuuluu vähä asiaanki :D Laittelen juhlista kuvia kuhan saan ne käsiini :)

Ajattelin esitellä vähän mun lahjoja teille. Ehkä odotetuin ja jonka mä lopulta sain oli tietokone! Ihanaa et saan nyt laitettuu kaikki omat jutut OMALLE koneelle! Sain aika paljon kaikkee ja osalta en oo vielä ees saanu lahjaa, mut tässä muutamia:







Salatut elämät lautapeli :D

Täydelliset naiset 3 ja juomapeli nopat

Kruunu ja sauva (jonka tietty hajotin just ennen kuvan ottamista)

Pokemon joka sai nimenki Sini Hing Hang Hong :D

Sellasia juttuja tuli siis, ihanaa et mun kavereil on mielikuvitusta ja huumoria :D Noitten lisäks sain vielä mm. karkkia, yhen leffan, pari kynsilakkaa, tyynyn ja rahaa. Kyl ne synttärit on kiva juttu :)

Huomenna oon menossa kattomaan yhtä asuntoa, toivottavasti siin olis aineista mun kämpäks, lupaavalt ainaki vaikuttaa :)

torstai 22. syyskuuta 2011

Vika päivä teininä

Tosiaan siis jos jolleki on jääny epäselväks niin huomenna täytän 20 VUOTTA! Kauhee ikäloppu mä jo oon huh huh :D Ku miettii mitä mä oon saanu aikaseks 19 vuoden aikana...öö en ainakaa mitää kauheen suurta vielä!? Oon opiskellu kohta 14 vuotta putkeen ja se kyllästyttää jo aikalailla, mulle kelpais välivuos kyllä ja sais kunnolla tehä töitä mut toisaalta parempi et saan kaikki opiskelut hoidettuu nopeesti ni pääsen sit tekee "oikeeta" työtä eli siis alaan liittyvää työtä mahd. pian.

Tuntuu et ku täyttää 20 ni pitäis olla jo jollain tapaa aikuinen tai et pitäis osata käyttäytyy ku aikuinen ja kahvitella vaan. Eihä se niin mee mut se on jotenki yleiskäsitys monella mun tutulla. Sit noitten lisäks naimisiin meno ja lapset ja biletys vaihe sais olla jo vähitellen ohi. En meinaa nyt sitä et pitäis mennä naimisiin ku täyttää 20 ja hankkii kaikki lapset vaan sitä et neki asiat on edessä. Mun yks kaveri haluis lapsen jo 21 vuotiaana, se on aika pian. Ite haluun hoitaa opiskelut alta pois, saada työpaikan alalta ja keskittyy asioihin asia kerrallaan. Ja jos biletän vielä 25 vuotiaanaki jossai baarissa ni sit biletän, en haluu suunnitella elämää sillai et mitä vanhemmaks tuun ni mun pitäis ruveta rajottaa tiettyjä asioita. Mitä vanhemmaks tulee sitä enemmän huomaa kans ystävien merkityksen. Mun moni frendi on ollu mun elämäs jo tosi pitkään ja ihana niin et oon löytäny noin hyviä ystäviä! Uusia tuttavuuksia löytyy kans helpolla mikä on tosi kiva, ei ainakaa tartte olla iha yksi :D Ystävien kanssa voi olla myös ihan niin hullu, lapsellinen, mitä ikinä haluaa, ne pysyy siinä kuitenki! Tietenki sitä aikuistuu vuosien mukana mut onhan sitä hyvä olla vähä lapsellinenki joskus :) Ehkä mul on vaan ikäkriisi ku tällasiaki asioita mietin :D



Kuvat: weheart

Huomenna aion juhlia sukulaisten kanssa oikee kunnolla ja lauantaina sitten kavereiden kaa TUPLASTI sen verran mitä huomenna :D Ihanaa ettei tartte panikoida paikkaakaan vaan synttärit onnistuu kotona, kiva kutsuu kavereit omaan kotiin, ei se ois sama fiilis baaris.

Tulevaisuus on viel aika auki mut eka tavote on ikioma koti ja se toivottavasti järjestyy pian, mut en aio sitäkää stressaa, se hoituu sit ku hoituu :) Tokana on toi opiskelu vaik se usein puuduttaaki mut kyl se on sen arvosta :)

Mä voisin lopetella tän mun saarnaamisen ja siivoo viel loputki "sotkut". Olisin halunnu kattoo tyttö sinä olet tähti leffan jonka VIHDOIN ostin tänää, se on kyl ihanaihanaihana, mut taidan kuitenki mennä nukkuu ja herää huomen aamuna sit "vanhuksena" :D

keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Top 6 laukut ja muuta höpinää

Laukkufriikki ei koskaan lakkaa luopumasta laukuista! Mul on muutamia haaveita merkkilaukuista ja ajattelin listata teille siitä top 6 niistä koska en osannu valita vaik esim yhtä tai kahta. Mä voisin ottaa noist jokaisen vaikka heti, jos mä vaikka leikistin saisin kaikki noi synttärilahjaks :D Toivossa on hyvä elää... Miks pitää olla niin paljon kivoja laukkuja? Ää en kestää, en voi millää saada niitä kaikkia mitä haluaisin, oon muuten vararikossa kohta :D Sit tulee viel koko ajan lisää jotain kivoja ja se ei auta asiaa ollenkaa.


Top 6 listaan päätyi siis 2 Louis Vuittonin laukkua, 2 DKNY:n laukkua ja 2 Guccin laukkua. Noista jos saisin valita, ottaisin ehkä DKNY:n mustan laukun tai guccin ruskeen tai mustan.

Synttäripäivä siis lähestyy ja mä en vaan käsitä sitä vieläkään että ylihuomenna ois sit pyöreet taas kehis. Oon odottanu tätä viikonloppua ihan hirveesti ja järjettömän PITKÄÄÄN!!! Ja nyt ku se tulee sitä ei vaan voi käsittää et nytkö jo? Äsken siihe oli viel se muutama kuukaus, parin päivän pääst taas vuos seuraavaan. Viikonlopust aion ottaa kyl kaiken irti, kerran sitä vaan 20 täytetään :D Huomenna leivon sit kakut ja siivoilen, sellanen mukava päivä siis..hirveesti hommaa taas! Laittelen kuvia sit kakkukesteistä ja viikonlopusta :)

tiistai 20. syyskuuta 2011

Ellos tuotteet

Nyt sain aikaseks otettuu kuvat näistä mun ellokselta tilaamista tuotteista! Tilaukseeni kuului siis musta mekko, 2 neuletta, korvikset, korkokengät ja aurinkolasit. Ja niinku aiemmin suunnittelin että tästä mustasta mekosta tulis mun synttärimekko niin siitä tuleeki, se on just perfect ;)



Sellasia tarttu sitten mukaan. Aurinkolasit menee varmaa ainaki vaihtoon, ne oli muutenki vaan sellanen kokeilu et otetaanpa noi :D Mitäs tykkäätte? Toi musta mekko ei näy nyt iha kunnolla, siin on sellaset "kerrokset" tavallaan, tästä voi kattoa tarkemmin mekkoa. Siinä samalla taitaa näkyä myös noi aurinkolaist ja korviksetki :)

Tänää löhöilen vielä kotona ja koitan parannella flunssaa ennen suurta päivää :) Illalla ois tarkotus mennä asuntonäyttöön ja kauppaan ostamaan synttäriruoat, katotaa mikä olo nyt vaan sit sillon on. Voi olla et katon vähän lisää leffoja taas :D

maanantai 19. syyskuuta 2011

Sisustus innostus

Tässä kipeyden ohella oon kerenny tänää kattomaan 100 leffaa ja miettimään kaikenlaisia eri sisustus juttuja! En oo pitkää aikaa ostanu mitää uutta sisustukseen liittyvää ja tänään oon sit miettiny et miten voisin uudistaa ilmettä. Mun yks haave on new york taulu, siitä oon haaveillu jo TOOOOSI pitkään. Haluaisin myös ehkä uuden pöydän siis työpöytä tyyppisen, sen pitää olla sen verran iso et pystyn myös piirtämään siinä, mut ei kyl mikää valtava, eihä se muute ees mahu :D Kattelin ikean ja h&m home sivuilta kaikkia kivoja pikkujuttuja millä sais vähän uudistusta aikaseks. Voisin ehkä myös laittaa VIHDOIN ne mun huoneen verhot paikoilleen jotka on odottanu jo puol vuotta verhotangolle pääsyä :D



Sellasia pikkujuttuja mä bongasin H&M Home ja Ikea sivuilta. Moni noista on kyl sellasia joita voi laittaa muualleki ku makuuhuoneeseen, innoistuin tietty kattelee samalla muidenki huoneiden tavara tarjontaa :D

perjantai 16. syyskuuta 2011

Liian kiire

Voi apuaa! Nyt on viikko taas hurahtanu ja mä en oo bloggaillu ollenkaa. Mul on ollu niin kiire viikko et netti on jääny aikalailla kakkoseks! Olin kahtena päivänä töissä tällä viikolla, menin suoraan koulusta, en suosittele! Opiskelu ja työnteko samaan aikaan on tosi rankkaa. Mä en muista millon oisin viimeks ollu näin väsyny! Kaiken lisäks flunssa on iskemässä ja sen takia vointi on vieläkin väsyneempi.

Viikon päästä on mun synttärit ja oon ihan innoissani niistä. Perjantaina tulee sukulaisia ja lauantaina sit kaverit. Onneks täs vaihees tuli tää kipeys niin kerkeen parantuu ennen suurta päivää, toivottavasti! En malttais odottaa viel viikkoa!! Mut onneks aika menee nopeesti, tääki viikko taas hujahti iha silmissä!

Tiistaina sain paketin ellokselta, mun tilaamat tuotteet tuli ja laitan niistä myöhemmin kuvia! Kaikki muut oli tosi onnistuneita paitsi aurinkolasit, en oikee tajuu mitä oon aatellu niitä tilatessa :D


Kuvat: weheart

Oltii tänää habitare messuilla koulun kautta, oli pettymys! Odotin jotenki innolla ku tykkään kaikesta sisustukseen liittyvästä mut ei iskeny oikeen.  Illan aion olla ihan kotona, villapaita ja villasukat jalassa. Juon sata litraa teetä ja katon leffoja jota mun kaveri lainas mulle. Aion rentoutuu ihan kunnolla! Hyvää viikonlopun alkua kaikille :)

lauantai 10. syyskuuta 2011

Lauantai jumitus

Eilinen meni aika mukavasti! Olin kaverilla viettämässä iltaa, syötiin tortilloja ja juteltii. Mul oli kyl tosi kivaa ja oli tosi hyvä porukka kasassa et siinä viihty ja oli helppo jutella! Tollasia iltoja lisää kiitooos!! Huomaa kyl et vanhuus tulee ku eilen rupes väsyttää jo ennen 11 ja lähin sit himaa nukkumaan. Tänää ku ois pitkästä aikaa saanu nukkua ni mähän herään sitten 8.20 , loistavaaa! -.-




Kohta puoliin lähen kaverilla käväsemään ja oon siellä sit varmaa loppuillan hengailemassa :) Ei mulla mitää ihmeempii tänää oikeestaan oo ja ihan kiva niin, viikot on niin kiireisii ni viikonloppusin PITÄÄ relaa :) Miks lauantaisin ei tuu yleensä mitää hyviä leffoja? Ois voinu jonku kattoo mut huomen tulee sit vast ne mitkä kiinnostaa höh höh! Ei oikee mitää kummempaa asiaa mullakaa ollu kuha tulin löpisee :D Mukavaa lauantain jatkoa kaikille :)

perjantai 9. syyskuuta 2011

Opiskelijavaihto

Kuulin muutama päivä sitten koulussa että meillä olis mahdollisuus lähteä opiskelijavaihtoon. Maa vaihtoehtoina on mm. italia, espanja, englanti, ruotsi, saksa, hollanti. Mä oon miettiny että lähtisin ruotsiin. Tykkään ruotsin kielestä ja oon asunu siellä pienenä pari vuotta sekä lukenu koulussa ruotsia 10 vuotta! Nyt kieli on vähä ruosteessa ja opiskelijavaihto ois niin hyvä vaihtoehto saada lisää taitoa kyseiseen kieleen ja palauttaa se mieleen. Ens keväänä meillä on eka harjottelujakso, en saa sillon vielä lähteä koska mul ei oo tarpeeks alalta kokemusta. Seuraava harjottelu on joko syksyllä 2012 tai keväällä 2013 niin sillon sitten lähen. Siel pitää olla vähintään 3viikkoa ja maksimi on 12 viikkoa. Ite aattelin jos olisin 4-6 viikkoa..ehkä pidempääkin! Hakemukset pitää lähettää mun mielest jo joulukuussa et sinäänsä täs ei oo hirveesti aikaa siihe jos vertaa et se vaihto ois kuitenki vasta 1-1,5 vuoden päästä.



Kuvat: weheart

Mähän en tosiaankaa lähe hirveen helpolla pitkäks aikaa pois tutusta ympäristöstä, sen takia en vaihtoonkaan lähteny! Mut jotenki tästä mä oon tosi innostunu ja tiiän et se olis ihan mahtava kokemus ja se aika menis ku siivillä. Ruotsi on sitäpaitsi tossa naapurissa et sieltä pääsee kans aika nopeesti pois :D En malttais odottaa et se tulis jo!!! Sit on kans se et pääsenkö lähtee sinne, kysymys erikseen, mut koulul kyl sanottii et ne on pyrkiny siihe et kaikki jotka haluu lähtee pääsee lähtemään!
Sit vaan hakemusta ja cv:tä väsäämään ja vakuuttamaan et mut kannattaa ottaa :)

Täällä vielä lisätietoa opiskelijavaihdoista yms: http://maailmalle.net/

torstai 8. syyskuuta 2011

Syksyfiilis

Musta on ihana et on syksy! Rakastan ylikaiken kaulaliinoja ja lämpimiä villapaitoja!! Nyt voi oikeesti pukeutua ihan ylilämpimästi ja vaan nauttii siitä.

Kattelin nellyn sivuilta erilaisia kaulaliinoja. Mulla on niitä kyl enemmän ku tarpeeks mut ihan huvikseni vaan selailin niitä ja katoin löytyiskö jotain kivaa. Kaulaliinoilla saa niin paljon asuaki korostettua ja siks tykkään käyttää niitä tosi paljon.

Mul on pitkästä aikaa tänään "vapaata" eli ei mitään ohjelmaa ja ihan hyvä niin, oon meinaa tosi poikki! Kyl mä varmaan meen illal kuitenki kattomaan kaverin kanssa ilotulituksia herttoniemen rantaan jos ne vaikka näkyis sinne jotenki mut siin onki tän päivän kohokohta :D
Oltii koulus maxpo messuilla, ei kyllä liittyny ollenkaa meiän alaan mutta kai siitä niitten opettajien mielestä oli jotain hyötyä, mun mielestä ei!


 
Tossa yllä nellyn kaulaliina löytöjä. Mul on nyt kyl niin jumitus päivä et tuntuu et ajatus ei ollenkaa juokse, se ehkä selittää miks tää teksti on vähän sekavaa :D Ehkä lopettelen tältä erää ja meen ottaa vaik päikkärit, voi olla et sit on vähän pirteempi olo :)

Tässä teille vielä ihana syksybiisi (vaik biisin nimi ei ehkä tuo sitä syksyfiilistä :D ) :
Green day- Wake me up when september ends

keskiviikko 7. syyskuuta 2011

MacMacMac

Oon täs parin päivän ajan selaillu netistä vähän mac:n meikkejä. Itellä ei oo kokemusta mac:n tuotteista mut oon kuullu niistä oikeestaan vaan pelkkää hyvää. Mietin tossa just että pitäiskö tilata netistä joku puuteri tms. ja kokeilla. Oon yleensä pysyny tutuissa ja turvallisissa merkeissä kuten maybelline ja h&m on tullu ostettua ihan perus puuterihuiskia sun muita. Et kokemusta ei löydy oikeestaan muista ku perus merkeistä siks ois kiva vähä kokeilla muitaki, vaihteluu :)


Mul on ollu kyl nyt niin kauhee tilaus buumi et veikkaan et pidän vähän taukoo nyt näistä nettitilauksista, voi olla kyl et houkutus on liian suuri et kuitenki päädyn tilaamaan esim. näitä tuotteita just :D En vaa hallitse tätä hommaa!

Nellyllä on muuten menossa tyylikollaasi kilpailu, tässä mun, saa käydä äänestämässä ;)

tiistai 6. syyskuuta 2011

The Handbag Superstore

Tunnetustihan mä oon ihan laukkufriikki ja varsinki nyt ku löysin tän sivuston The Handbag Superstore niin tekis mieli ostaa niin monta laukkuu taas mut en oo vielä kyl ehtiny tilaamaan. Oon aika ylpee koska tässä vaiheessa sielt ois jo normaalisti tulossa varmaan se 10 laukkuu :D Laitoin tähän mun suosikkeja tuolta sivuilta:







Mun tekis mieli tilata noi kaikki mut oon päätyny nyt siihen et tilaan ton sisleyn laukun ja lompakon sekä friis & company:n pikkulaukun. Voi olla et vahingossa tulee kans toi tosca blu:n laukku mukaan :D Voisin kans ovelasti ehkä vinkata synttärilahjatoiveena jotain noista hmmm ;)

maanantai 5. syyskuuta 2011

Leffoja leffoja leffoja

Tänää sit päätin vähä laittaa teille tähän mun lempielokuvia tai ainaki niitä mistä oon tykänny. Suurin osa, oikeestaan varmaa kaikki paitsi poseidon on komedioita mut niitä mä kyl eniten kattelenki! Tässä ei oo todellakaa kaikkia, oon kattonu niin paljon elokuvia etten ees muista kaikkia, heti yks mikä tulee mieleen joka tosta kuva"kokoelmasta" puuttuu on brothers ja se on ainaki draamaa. Oon myös "merkannu" tohon mun 5 suosikkia noista leffoista. Ihan ehdoton ykkönen on tyttö sinä olet tähti, mä en vaan kyllästy siihen!




Mulla ei noista leffoista oo kotona ku love actually ja sex and the city mut kunhan jonku noista bongaan jostain alesta niin ostan kyllä heti, täytyy ruveta vähitellen keräilemään noita! :D
Kattelen leffoja lähinnä viikonloppusin ja lomilla, arkipäivisin koulun/työn ohessa ei kerkee eikä oikee jaksakaa, illal yleensä pitäis päästä sen verran aikasemmin nukkumaan kans niin viikolla jää vähäisemmälle toi leffojen kattominen.

Mutta mä jätän teiät leffatunelmiin ja lähen tästä näkee yhtä mun kaveria ja sitten meen vähän treenailee salille :)


Ps. blogissa pari pientä uudistusta, huomaatteko? :)

sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Shoppausta ja lagausta

Tänää on ollu taas tällanen lagaus päivä. Oon vaan stressannu taas sitä et huomen pitäis jaksaa nousta kouluun taas. Miks nää viikonloput menee näin nopeesti?

Mun kaveri kävi tänää meillä ja leivottiin browniesseja ja meil meni varmaa 1,5h siihen leipomiseen. Jouduttii tekee se voisokerisuklaa sulatus kahteen kertaan eikä se vieläkää tokalla kerralla onnistunu täydellisesti mut kyl noista ihan hyviä tuli. Meille käy aina näin, joku menee pielee :D

Oon miettiny tänää taas paljon mun läheneviä synttäreitä. Tilasin mekonki ellokselta ja pari muutaki juttua tarttu mukaan. Kattelin myös sieltä muita kivoja vaatteita, ihan vaan huvikseni.




Mekon lisäksi mukaan tarttui alhaalla oikealla oleva valkoinen villapaita, korvakorut, korkokengät ja aurinkolasit. Niin siinä vaan helposti käy :D Katotaan kuinka moni menee takaisin.

Nyt lähen käymään palauttamassa videot ja käyn samalla kaverilla. Mukavaa loppu sunnuntaita kaikille :)