maanantai 31. joulukuuta 2012

VUOSI 2012


IHMISSUHTEET:

1. Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana? - Olen :)

2. Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt? - Oon, moniaki juttuja

3. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana? - Noup

4. Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta? - mahtava duunipaikka, uudet kaverit, kroatian reissu, muutto (molemmat) , summer up, LMFAO keikka, kämppiksen synttäribileet

5. Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana? - Oon mut kaikki on onneks selvitetty :)


MINÄ:

1. Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana? - Varmaan sitä joka vuos jotain oppii. Oon ite yrittäny olla vähän spontaanimpi ja sosiaalisempi tänä vuonna sekä yrittäny olla enemmän sujut itteni kanssa. Enköhän mä siis jotenki oo muuttunu :)

2. Oletko saanut porttikieltoa minnekään tämän vuoden aikana? - Hahaaa, en :D

3. Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana? - En, pitäisköhän kokeilla joskus? :D

4. Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana? - Oon, tatuoinnin :)

New years outfit

RANDOM:

1. Kuka oli paras uusi tuttavuus? - Uudet kaverit

2. Piditkö uudenvuodenlupauksesi? - mikäköhän se oli? :D

3. Synnyttikö kukaan läheisesi? - ei

4. Kuoliko kukaan läheisesi? - joo :(

5. Missä maissa kävit? - Kroatia (...meikä on kunnon reissaaja :D )

6. Mitä haluaisit vuodelta 2013 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2012? - Voisin opetella puhuu suoraan niille ihmisille joille se on kaikista vaikeinta, niin mua ei häiritsis niin paljon kaikki asiat

7. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2012? - 5-8.7. / 14.7. / 28.9. / 19.10. / 20.10. / 3.11.

8. Vuoden suurin saavutuksesi? - Työn ja asunnon saaminen

9. …ja suurin epäonnistuminen? - Hmmm.. en oo tainnu epäonnistuu kauheen pahasti missään

10. Kärsitkö vammoista? - Joo jalan paskoin :D

11. Mikä oli paras asia, jonka ostit? - Kynsikone? Uggit?  :D

12. Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta? - I

13. Kenen käyttäytyminen aiheutti ahdistusta? - Parin kaverin

14. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi? - Shoppailuun, ikeaan, ruokaan, matkakorttiin (hemmetin seutu) :D

15. Mistä innostuit eniten? - Kämpästä, Kroatian matkasta, Summer upista

16. Vuoden 2012 ihmiset: P, I, S, J, K, K, E

17. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi? - Onnellisempi

18. Rikkaampi vai köyhempi? - Aika samois luulen :D

19. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän? - Reissannu: käyny mökillä, ulkomail, suomeski vaik iha vaa

20. …entä vähemmän? - Duunii :D Emt...oli aika rankkaa olla putkeen töissä niin pitkä aika ku ei ollu muutenkaa pitäny vuotee kunnollist lomaa

21. Miten aiot viettää joulun? - No tää joulu meni jo, ens joulun oon varmaan porukoilla niinku aikasempinaki vuosina :)

22. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mikä se olisi? – Heinäkuult tai lokakuult yks päivä

Kuvat: weheartit

23. Rakastuitko vuonna 2012? -  En, nyyh

24. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit? – Greyn anatomia, täydelliset naiset

25. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan? - Vihaa on tosi vahva sana mut sanotaanko et oon tosi pettyny yhteen ihmiseen joka on tehny mulle monta kertaa samanlailla eikä se tunnu ikinä oppivan (lähinnä pettäny luottamuksen) ja mä oon nyt saanu tarpeekseni

26. Mikä oli paras lukemasi kirja? - En lue kirjoi :D

27. …entä musiikillinen löytö? – Olly Murs, Swedish house mafia (silleen kunnolla), Jean-Roch

28. Mitä halusit ja sait? – Kameran objektiivin

29. Mitä halusit, muttet saanut? - Auton ...tää on kyl joka vuotinen haave, ehk ens vuonna :D

30. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi? - Hmm.. en hirveesti käyny leffas ja ne leffat mitä katoin ei ollu mitää ihmeellisii...madagascar 3? Ainaki se oli hauska :D

31. Mitä teit syntymäpäivänäsi? – olin porukoil syömäs ja illal katottii kavereiden kaa leffaa ja syötiin kakkuu :) (synttäribileet oli sit erikseen)

32. Ketä kaipasit? – T

33. Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi? - Kaverit

34. Oletko joutunut tappeluun? - En

35. Oletko tehnyt mitään luvatonta vuoden aikana? – Mikäköhän on enää luvatonta mulle? Sillo ku asu kotona ja oli alaikänen ni ois ehk osannu vastaa tähä paremmi :D

36. Oletko juonut "perseitä"? - Onhan sitä pari kertaa tullu juotuu :D

37.Oletko tehnyt jotain, mitä olet katunut kauan jälkeenpäin? - Joo mut kyl neki asiat rupee vähitellen unohtuu :)

sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Kuulumisia

Jännää et huomen on jo jouluaatto! Nyt ku porukat on thaimaassa, ollu jo viikon ni tuntuu ku joulu ois vaan yks päivä muiden joukossa. Mä oon nauttinu kyl ihan kybällä siitä et oon saanu käyttää autoo ihan vapaasti, käydä salilla ja hengailla vaan niiden kämpillä jos himas ei oo jaksanu olla. Kaikest huolimat on koko ajan kauheen tyhjä olo. Mä ajattelin et se ois iha easy juttu et joo ne on pari viikkoo thaikuis mut kyl oikeestaan on aika haikee olo (nyt ku mun siskot lukee tän ne on heti HÄÄHÄÄ...en myönnä tällasii juttui yleensä). Onneks on kuitenki sukulaisii joiden luona voi käydä jouluna ja joulupäivänä.

Oon menossa huomenna viettämään joulua mun tädin luokse. En oo oikee ikin ollu jouluruokien ystävä mut kuhan puuron saan ni oon happyhappy :D Poikkesin hongkongiin tänää ku olin tulossa isovanhempien luota hakemaan mun tädille joululahjaa. Sain vision tos yks päivä ku koitin miettiä et mitä sille keksis. Mun täti arvostaa hirveesti sitä et tekee ite ja se on muutenki aika luova ihminen joten siks lahjan miettiminen tuotti vähän vaikeuksia. Ostin sille lyhdyn jonka pohjan aion laittaa täyteen kiviä niin et keskelle jää kynttilän paikka (tietenkin). Hongkongis ei ollu valkosii kivii ni maalan ne eka valkosiks, sit liimaan ne lyhdyn pohjaan, laitan kynttilän ja sit se on done. Eihän se lyhty oo omatekemä mut halusin tuoda siihen jotain ite tehtyä ja uskon et mun täti tykkää sit :) Lyhdyn lisäks vien pipareita ja torttuja.

Tän päivän tavarasaldo

Eilen olin viettämässä iltaa kaverini I:n luona. Meitä oli pieni poppoo mut se oli tarkotuskin. Pelattiin lautapelejä, korttia, juotiin ja syötiin tosi nättejä muffinseja (vaikee arvata kuka koristeli) :D Tänä vuonna sovittiin kavereiden kanssa ettei osteta lahjoja, ollaan kuitenki suurimman osan kanssa tunnettu jo yli 5 vuotta ni se et pitää illanistujaiset (=yhdessäolo) joulun alla on hyvä lahja.






Aion vielä väsästä tätini lahjan tässä illan aikana ja sen jälkeen rentoudun sipsi kulhon ja leffan parissa :) Mukavaa aatonaattoa kaikille! :)

sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Uudet ugg:t

Oon jonki aikaa jo miettiny et pitäiskö tilata toiset ugg:t! Noita nykysiä uggeja on tullu niin paljon käytettyä et koht ne kuluu jo puhki ni ajattelin et jos olis toiset ni vois vähä vuorotellen käyttää.. Muita talvikenkiä mulla ei oikein ole ja en oo myöskään löytäny mitää muuta mieluisia kun uggit. Monta hyvää syytä tilata siis toiset?! :D




Tilasin siis harmaat ugg classic shortit spartoosista. Kuulin myös että spartoos on myynyt vanhat liukaspintaiset ugginsa pois ja nykyään sieltä saa uudempaa mallia joissa pohjaa on paranneltu huomattavasti. Viime vuonna ku tuli heitettyy lipat portaisiin uggit jalassa ja käsivarteen tuli hiusmurtuma ni ihan hyvä tietää ettei näillä uusilla kengillä ei tartte ainakaan liukastella :)

keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Tatuointi - siinä se nyt on

Kävin syyskuun lopussa ottamassa ensimmäisen tatuointini. Teksti oli ollu jo pitkään mielessä ja halusin varmistua siitä että se on just SE tatuointi jonka haluan, ettei tuu katuma päälle. Sitten sitä tietenki mietti sitä kipua. Toi jalkapöydän sivuosa ei oo mitää kivuttomimpia kohtia ja vaikka kuinka yritin miettiä jotain muuta kohtaa ni mieli ei muuttunu. Mä päätin et kestän sen kivun, se on kuitenki sen arvosta...ja kerranhan se vaan kirpasee eks jea!?

Alunperin mun aika olis ollu vast nyt tällä viikolla mut sit tuli peruutusaika syyskuun lopulle ja 4 päivän varotusajalla päätin mennä ottamaan sen. Meinasin ruveta jänistämään ja aattelin et jos venailisin kuitenki siihe marraskuuhu mut tiesin et ei mun mieli mihikää siit muuttuis ni miks ei suoraa käy ottaa sitä 4 pvän päästä!?


oikean kohdan "testausta"

valmista

Tatuoinnin tekeminen kesti ehkä 40 minuuttia. Siihen alkuhäslinkii meni enemmän aikaa ku itse tatuoimiseen (ainaki siltä tuntu). Olin iha varma et riuhtasisin jalan veke heti ku eka viiva ois tehty mun jalkaan mut sain sen pidettyä koko sen ajan paikallaan, onneks! (...oiski ollu tosi kiva et mul olis ollu semmonen nätti viiva reiteen saakka!) Mä en oikeen tiedä miten selittäisin siit kivusta....se oli kestettävissä, sanotaanko näin. Eka kirjain sattu aivan perhanasti ja paikoin tuntu muissaki kohtaa kipua mut ei se ollu oikeestaan niin paha. Kaveri oli vieressä koko aja ja puhu niitä näitä vaikka mun naama oliki välillä sen näkönen ku tekisin jotain kuolemaa. Täst keissist ois kyl saanu mahtavaa kuvamateriaalia!



Tatuointi parani mulla tosi hyvin. Käytin 3-4 viikkoa bepanthenia joka päivä ja rasvatessa näytti siltä ku koko tatuointi olis lähteny irti :D Aion käydä vielä näyttämässä tatuoijalla miten tatuointi on parantunu ja samalla korjataan pikkasen tota time sanaa :)

Lopputulokseen olin ja oon edelleen erittäin tyytyväinen! Seuraavaa kuvaaki on jo mietitty ja saas nähdä millon kyseisen tatuoinnin käyn ottamassa. Lapaluun kohdalle olis tarkotus ottaa, se on ainaki selvä juttu :)


( Tääki postaus on taas venähtäny ikuisuuksien päähän, pahoittelut! Kroatia postaus tulossa! )

perjantai 16. marraskuuta 2012

Gina tricot 5 vuotta!

Olin eilen forumissa gina tricotin 5 vuotis juhlissa. Mentiin jo puol tuntii aikasemmin jonoon ja voi kyllä sanoa että jos oltais tultu 5 min myöhemmi siin olis ollu 50 meit ennen. Sisälle päästyä otettiin siiderit käteen (vaihtoehtona myös novelle friss) ja ruvettiin kattomaan vaatteita läpi ennen ku ne sata meiän takana ehtis sisää. Kaikki normaalihintaset tuotteet oli -30 % ja siitähän vasta tää shoppailufriikki sekos totaalisesti.  Kahmin sieltä messiin sellasia vaatteita mitä ei ollu aiemmin raaskinu ostaa ja ihan mukava pinkka niitä taas tarttu käteen.




Yläkerrassa oli juomatarjoilu, valokuvaus ja meikkauspiste. Alakerrasta löyty tarjoilut ja esiintymislava jolle nousi myöhemmin Anna Abreu. Me ei jääty kattomaan Anna Abreuta koska ekaks varmaanki ettei kukaa olla mitää suuria faneja ja tokaks koska siit shoppailust ja hirveest ihmismassast väsähti iha totaalisesti.




Mun mielest nää juhlat oli todellaki käymisen arvoset! Viimeks olin siel spirit storen tapahtumas ja se oli iso pettymys. Tää ginatricotin tapahtuma ylitti kaikki odotukset + sain törkeen halvalla vaatteita ;)
Saatiin myös mukaan kassi josta löyty sisältä vaikka mitä: kangaskassi, sateenvarjo, 2 random kassia (esim. kauppakassiks), kynsilakka, juomapullo, costume lehti ja iltalaukku.




Kaikki noist lahjatavaroista on hyödyllisiä ja varsinki toi iltalaukku oli positiivinen yllätys. Yleensä tällasist tapahtumas saa jonku ihan friikin näkösen laukun tai jotku muoviset aurinkolasit jotka hajoo heti käsiin mut nyt löyty oikeesti laukku jota pystyy jatkossaki käyttämään. Värimaailma muissa tuotteissa (sateenvarjo, kassit) on ehkä vähä liia kirkasta mun makuun mut ehkä mun maailma ei siihe romahda jos mul on pinkki kauppakassi :D Mun lopullinen shoppailusaldo oli sit jakku, tunika, mekko, villapaita, legginsit ja toppi..ei paha eihä?! :D

Ihana aamu

Pitkästä aikaa aamulla herätessä oli hyvä fiilis, semmonen et on intoa täynnä ja haluu tehää kaikkee sellasta mitä ei oo pitkään aikaan tehny! Nukuin viime yön tosi huonosti jonka takia en päässy kouluun asti mut jostain ihmeen syystä fiilis oli sängystä noustessa hyvä.

Ajattelin tänää leipoa (en oo pitkään aikaan leiponu) ja laittaa jotain ei niin simppeliä ruokaa. Kaivoin kokkauskirjojen alta mun keräämiä pirkkalehtiä ja rupesin selaamaan josko sieltä löytyis kivoja reseptejä. Oon keränny vissiin helmiikuusta asti noita pirkkalehtiä enkä oo hirveesti niitä selaillu jälkeenpäin mut otan sen silti joka kuukaus koska siel on aina jotain mitä haluu kokeilla. Nyt pitäis vaan osata päättää mitä tekee,laatia kauppalista ja mennä kauppaan. Ajattelin vielä et kävelisin parin kilsan päässä olevalle kaupalle, nyt ku tätä energiaa löytyy :)



Mulle tulee huomenna kavereita kattomaan meidän uudistunutta olkkaria ja sen takia juhlat onki nimetty uus olohuone bileiks :D Kaverit vähä nauro tolle juhlien nimelle ku pistin viestiä ja kaikki ei ihan hiffannu ideaa mut hey, tottakai kaikkee mahollista pitää juhlia ;D Tarkotus on viettää rento ilta: juoda, syödä, pelaa lautapelejä tms. Jotain pikkunaposteltavaa ajoin huomiseks keksiä, ehkä noista pirkkalehdistä löytyis jotain simppeliä :)

keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Wednesday

Miten sitä taas pääty shoppailemaan? Mun piti mennä kaverini I:n kanssa vaan leffaan ja syömään mut sit jotenki taas sitä pääty muutaman kauppakassin kanssa kotiin :D Sitä koittaa aina löytää jonku hyvän perustelun ostamilleen tuotteille mut tällä kertaa tuli kyl hommattua sellasia juttuja mitä on jo pitkään pitäny ostaa: 2 farkut ja sukkia. Niiden lisäks tietty tuli ostettuu niitä "vähemmän tärkeempiä" juttuja: iphoneen kuori ja suojakalvo (tärkee!), kaulakoru, kynsilakka, meikkei, meikkipussi, pipo, tonttulakki (kaverin pikkujouluihin), keittiöpyyhe ja kylppäriin parit käsipyyhkeet....ainii ja glitter neule. Onhan tos jo aika hyvin tavaraaaa.... :D

Käytiin syömässä chicosissa ja vedettii molemmat hamppari meiningillä (ylläri). Oli kyllä niin täyttävä safka ettei tarttenu mitää leffaevästä ostaa. Oli itseasias ihan kiva olla vaihtelun vuoks leffas niin ettei syöny mitään. Aina melkeen roudaa sinne popparii tai karkkipussin mut tänää tuli todettuu et kyl sen leffan ajan pärjää ilman eväitäkin :) Käytiin siis kattomassa step up. Oli ihan hyvä, ehkä vähän väkisin tehty mut oli siin muutamii mageit tanssikohtauksii ja tykkään muutenki tanssileffoist, varsinki mis on hiphoppii/streettii tms. Ku käy kattoo tanssileffoi tulee aina semmonen epätoivo ku haluis iteki osata tanssii niin hyvin. Oon harrastanu tanssii nuorempana ja viimesimpänä ennen ku lopetin streettii. Kyl sitä aina välil miettii et jos oiski jatkanu ni mustaki ois voinu tulla perhanan hyvä tanssija mut kaipa se futis meni edelle ja oon ihan tyytyväinen siiheki et voi aina ihailla kuinka hyvii toiset on tanssii :) Mut nyt pakko mennä nukkumaan et jaksaa koulus huomen. Alla viel pari chicos kuvaa, öitä! :)


maanantai 12. marraskuuta 2012

Ikea ja joulufiilis

Kävin tosiaan perjantaina kaverini S:n kanssa ikeassa hakemassa muutamia uusia juttuja olkkariin. Mukaan lähti jalkalamppu (josta jo puhuinki), pikku vessaan hylly, 2 taulua kehyksineen, irtopohjavuoka ja muuta pikku tavaraa. S ostiki vähä enemmän tavaraa uuteen kämppäänsä mut hyvin saatiin kahestaan roudattua vaik usko meinaski jossain vaiheessa loppua kesken :D Kaikenlisäks jouduttiin lähtemään vielä takasin ku huomattiin S:n kotona että otettiin ruokapöytään väärä runko, huh huh mitä ravaamista! S jäi tavaroitaan kokoamaan ja mä lähdin kotiin päin ihan rätti väsyneenä, kumma miten yks ikean reissu vieki niin paljon voimia :D

Ikeaan oli tullu jouluosasto ja siel oli tosi kivan näkösiä juttuja, tuli ihan joulufiilis :) Tän joulun vietänki sitten vähän eri tavalla. Porukat lähtee pariks viikoks thaimaan lämpöön joten jään tänne yksin, nyyh! Ei vaa ihan kiva viettää vähän eri tyyppinen joulu. Ajattelin mennä puurolle sukulaisille ja loppu päivän vietän sit kotona kämppisten kanssa. Joulufiilistä saa kuitenki niin hyvin luotua koristeilla, kuusilla, lahjoilla, ruoalla yms et uskon et tulee ihan yhtä kiva joulu ku aiemminki :) Kaikenlisäks mul on 2 vko auto omas käytös (BILEEET!)... benziini pitäis sit vaa ite maksaa et voi tulla kalliit pari viikkoo mut ei se mitää :D

Aivan ihana huone!






Olohuone projekti edistyy hyvällä mallilla ja tänää saatiin vihdoin kattolamppu olkkariin ja keittiöön(eihä siihe menny ku se 5kk)..kui onnelliseks ihminen voi tulla pelkästä valosta?! :D Mun faija tulee sitten laittamaan taulut seinälle tällä viikolla ja sit olkkari on täysin valmis jeaa!! :D Perjantaina muutama kaveri tulee meille iltaa viettämään ja kattomaan meiän "upouutta" olohuonetta, kiwaa :)

torstai 8. marraskuuta 2012

Muutoksia olohuoneeseen

Meiä nykyinen koti ei oo ollu oikeen yhtään mun mieleen. Meillä on valkoset seinät kaikissa huoneissa mikä on vaan plussaaa (!!!!) mut jotenki olohuoneen järjestys on tökkiny ja pahasti. Huonekaluille en voi oikeen mitään, muuttaisin kyl osan niistä mut pitää miettii samalla kahen muunki ihmisen näkökulmast joten näil mennään.

Kävin mun toisen kämppiksen K:n kanssa huonekalukaupoilla ja sieltä tarttu mukaan kaikenlaista. K:n kanssa meillä on tosi samanlainen maku sisustuksen suhteen mikä on hirvee helpotus. Ostettiin kaikennäköstä kamaa mut koska muutoksen kohteena oli olkkari niin sinne hommattiin "rahi" jonka saa levitettyy myös patjaks sekä mustien tyynyjen päälle valkoset päälliset. Kuulostaa ehk aika vähältä mut ilme muuttu samantien. Eilen illalla sit sain tarpeekseni ja sanoin K:lle et nyt vaihtu järjestys. Käännettiin käytännössä huone vaan toistepäin ja heti ku näin lopputuloksen mietin et miks helvetissä ei olla aiemmin tehty näin :D Täst olkkarist tuli paljon avarampi, valosampi ja kutsuvampi, nyt tänne on kiva kutsuu kavereitaki käymään!










 
Väsäsin paintil tosi hienot kuvat alkuperäsestä olkkarin järjestyksestä ja nykysestä. Meillä on tosi paljon tummia huonekaluja mut valkosella matolla, verhoilla ja tyynyillä sekä beigellä rahilla se tummuus tasottuu. Noi vihreet pallot nois kuvissa on sit kasveja :D
 
Huomenna suuntaan kaverini S:n kanssa ikeaan ja haen muutamia juttuja joilla viimeistellään meiän olkkari. Seinät on tällä hetkellä aika autiot niin haen pari taulua ja niiden lisäks jalkalampun + muuta roinaa mitä sielt nyt tarttuu mukaan :D Oon niin innoissani siitä et vihdoin olohuone tuntuu mielusalta, se on kuitenki sellanen paikka jossa viettää paljon aikaa! Tuskin maltan odottaa miltä toi olkkari näyttää sit taulujen ja sen jalkalampun kera! Laitan ihan "oikeilla" kuvilla sit erillisen postauksen ku olkkari on ready :)

perjantai 19. lokakuuta 2012

SPLIT 20.10.-26.10. !

Tänää oli vika työpäivä ja matka häämöttääki jo huomenna. Duunipaikka jäi haikein mut hyvin mielin ja palaan sit takasin sinne kun valmistun koulusta ens keväänä! Huomenna on vihdoin kroatian matkan aika ja matkalaukku häämöttää tyhjyyttään. Tiedossa onneks on jo mitä tavaroita aion ottaa mukaan mut se et ne sais vielä siirrettyä matkalaukkuun on ihan toinen juttu. Mul on pitkä päivä takana eikä yhtää inspais pakata eikä herätä taas kuudelta mut sit ku tiiän mikä mua odottaa ni hoidan kaikki asiat kuntoon vaik kolmelta yöllä! Kirjotus ei oikeen nyt pelaa mut palailen sit viimeistään splitistä :) Adioos!

Kuva: weheartit

lauantai 13. lokakuuta 2012

Hopeisia koruja

Tänään kaverillani I:llä on tuparit uudessa kodissaan. Laukku ja kengät on jo päätetty ja niitten kaa piti sit miettiä et minkälaiset korut. Haluun ehdottomasti laittaa uuden kelloni joten sen rinnalle kaipaan hopeisia koruja. Kun käytän koruja haluun et ne sopii toisiinsa. En osaa niitä käyttäessä oikein yhdistellä hirveesti vaan pyrin laittamaan samantyyppisia esim. jos mul on kultaset korvikset niin haluun sen rinnalle kultasen kaulakorun ja rannekorui. Sama systeemi pätee nyt tähä hopee juttuun. Tää kuulostaa ehk vähän hassulle mut käytän hirveen vähän arkisin tai muuten koruja niin haluun sit vetää varman päälle. Jos käyttäisin enemmän koruja niin ehkä uskaltaisin yhdistelläki vähä enemmän.

Kaivoin siis laatikon syövereistä hopeisia koruja ja kokosin niistä parhaimmat vaihtoehdot lipastoni päälle. Korvisten osalta valinta oli helppo mutta sitten muiden korujen suhteen on vähän pohtimista (fifti fiti tilanteita).


Sormi eksyny vähän yläkulmaan...


En oo oikeestaan ihan varma mun asustakaa mut toisaalt hopee sopii minkä kanssa vaan.. Mut nyt lähen valmistautuu ennen ku tulee taas kiire. Hyvää lauantaita kaikille :)

keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Synttärilahja

Mun synttäreistä on vierähtäny jo se kaks viikkoo mut en oo viel kerinny esittelee teille mun ihan lemppari lahjaa (osa syynä on kans ehkä se et sain sen vasta viikonloppuna)! Kyseinen lahja löytyy myös lahjatoivelistalta ( ei just se kyseinen merkki) jonka esittelin teille pari viikkoa sitten.





Sain siis vihdoin näyttävän kellon!!! Mun aikasempi kello oli michael korsin ja sain sen rippilahjaks. Koska se on tosiaan jo sen kuutisen vuotta vanha ni oli ehkä jo aikakin saada uus. Malliltaan entinen kello on paljon kapeempi ja se menee oikeastaan rannekorusta. Tykkään siit edelleen paljon mut halusin tilalle vähän isompaa ja blingimpää ;) Täs uudes kellos on just ne jutut mitä kaipasin!

maanantai 8. lokakuuta 2012

Haaveissa: oma koti


Aikasemmin jo kerroinki siitä kuinka haluaisin muuttaa yksin asumaan. En oo aatellu vielä ostaa asuntoa, ihan vaan vuokralle ois tarkotus. Opiskelijan budjetil ei ehk muutenkaa lähetä hirveesti asuntoja ostelee, parin vuoden pääst sit vois hommaa ikioman asunnon :) Mut anyway, tää yksin muuttaminen on pyöriny jo jonki aikaa mielessä. En oo viel asunu yksin vaik perjaattees asun nyt kyl jo mut meinaan siis et mun kaa ei asu muita. Ku muutin pois vanhempien luota tuntu oikeelta ja hyvältä ratkasulta siinä vaiheessa muutta kaverin kanssa, varmaan sen takia et se pudotus ei olis niin kova. Mä oon kuitenki asunu 4 muun ihmisen kaa suurimman osan elämästä niin olis varmaa heti ekana ollu vaikee muuttaa yksin. Meil toimi mun kämppiksen kaa ihan hyvin ne ekat viis kuukaut ja sit tuli asunnon vaihto ja kämppään tuli yks huone + yks asukas lisää. Meiän välit on pysyny hyvinä koko ajan eikä meil oo ollu oikeestaan mitää isoja riitoja. Mut sit kaikki mikä liittyy kotiin tai lähinnä siihen kodin ylläpitoon ei toimi.

Mä oon sellanen ihminen et yleensä sanon asiat suoraan mut jotenki näis asunnois ollessa oon aika monta kertaa vaan jättäny sanomat asioita ja hoitanu hommat ite. Meil kaikil kolmel on kuitenki erilaiset tyylit elää ja toiset ei niinkää välitä siitä onko koti siisti vai ei. Nyt yksin ollessa oon koittanu pitää kodin yleissiistinä ja se on ollu mukavaa vaihtelua huomata et jos kavereitaki tulee kylää ni ei tartte raivata koko kämppää vaan pieni siistiminen riittää. Haluun et kaikki tääl tuntee olonsa kotosaks eikä kellekää tuu sellasta oloa et ois palanu takas vanhempien luokse koska se ei oo omilla asumisen tarkotus. Ja mä toivon kans et se toimii vastavuorosesti muhunkin.
 
Kuva: ikea.fi
Ollaan sovittu kämppiksien kanssa et kukin hommaa omat ruokansa joka on ollu kyl tosi hyvä systeemi. Kolmeen pekkaan ollaan sit maksettu sähkö, tv lupa ja netti (vuokra tietty kans) , muut laskut kukin hoitaa ite. Nää on sellasia asioita jotka on aina toiminu mut sit tää siivous puoli on niin hakoteillä. Mä en haluu muuttaa pois sen takia et tääl ei pidetä kotia siistinä vaan sen takia et haluun sitä omaa rauhaa ja sitä et asiat hoituu sillon ku ite hoitaa ne, et on ite vastuussa kaikesta. Mulle myös yks tosi tärkee juttu on sisustus. Mä oon aina ollu hirveen kiinnostunu sisustamisesta ja haluisin edelleenki sisustusarkkitehdiks. Siks haluun et koti jossa mä asun näyttää kivalle. Mä en sano etteikö tässä ja edellisessä asunnossa olis näyttäny kivalle vaan tää sisustus on menny vähän sen mukaan et mitä tavaroita kenelläki on. Kämppis jonka kaa oon asunu alusta alkaen asu ennen yksin joten sillä oli valmiiks sohvapöydät, tv, kirjahylly, nojatuoli, senkki jne joten hirveesti valinnanvaraa ei ollu. Lisäks mun kämppis tykkää hirveesti tummista sävyistä joten kaikki sen huonekalut on tummia. Mul ei oo mitää tummaa väriä vastaan mut kyl seki jossai vaihees rupee tulee korvist ulos. Okei mun sohva on tumma mut sitä mietin kyl lähinnä tulevaisuudenki kannalt et vaalee ei hirveen pitkään näytä vaaleelle. Mut ennen kaikkee haluisin et voisin ylpeenä esitellä mun kodin ja olla ylpee siit sisustuksest mikä siel on.

Mä en tosiaan tiedä miten saan ängettyä kaikki omat tavarat johoki pikku yksiöön..pitää sit soveltaa ja urakal :D Sohvan ja sängyn mahduttaminen samaan tilaan voi tuottaa pikkasen ongelmia mut toivotaan et löytyis joku iso yksiö! Ensimmäisen hankintalistal mul on sit sellaset tavarat jotka multa puuttuu eli tv ja sohvapöytä. Lisäks haluisin harmaan nukkamaton olohuoneeseen ja pentikin lampun/lamput. Muuten mul on kyl aika hyvin kaikki muut tavarat. Eniten kyl odotan sitä et saan ton new york taulun esille, se näyttää varmaa aika mageelle yksiös :)


Kuvat: ikea.fi

Nyt tän kuun lopussa tää toinen kämppis muuttaa pois ja sen tilalle muuttaa tietenki toinen tyyppi. Mun mielest on outoo et ku tää on kuitenki ollu meiän kolmen koti ja me ollaa tehty täst oman näkönen ja meilt on yhes kerääntyny täält muistoi ni ku yks lähtee ni ei tää oo enää se sama koti. On seki kuitenki iso muutos et tulee kokonaan uus ihminen valmiisen kotiin. Ajattelin aina et asutaa täs kolmisteen vuos ja sit lähetään kukin omiin suuntiimme mut ei se ihan niin menny kuitenkaa. Harvoin ne suunnitelmat pitää loppuun saakka :)

Tässä tuli esille nyt se syy miks musta tuntuu et on mun aika lähtee nyt omilleni :) Toivottavasti selitys on tarpeeks selkee, sitä on välil vähä vaikee pukee ajatuksii sanoiks. Haluun lisätä vielä sen et oon mä kyl nauttinu asuu tääl ihan hirveesti, just näitten ihmisten kanssa :) Oon tutustunu näihin kahteen ihmiseen entistä paremmin ja tiedän et meist ei ois tullu näin läheisii ilman et oltais asuttu saman katon alla. En todellakaa kadu sitä et oon asunu kavereitten kaa ja tekisin ehdottomasti tän uudelleenki! Mun toinen kämppis sano aika osuvasti joskus, tosin pienessä tuiterissa mut kuitenki et "Me kolme ollaan vähän niinku pikku perhe. Me ollaan nähty toistemme heikkoudet ja vahvuudet, ollaan yhessä jaettu ilot ja surut ja me ollaa aina oltu toistemme tukena. " 

sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Uutta vaatekaapissa!

Multa on jääny esittelemättä jo pitkältä ajalta uusia ostoksia. Nyt koitan taas saada itteeni niskasta kiinni ja esitellä useemmin uusia asusteita! Tällä kertaa esitelyssä on laukku, kahet kengät, huivi ja korvikset. Tää kyseinen reissu jolta nää tarttu messiin oli tosi nopee visiitti itiksessä: lähin hakemaan sukkia..sukat jäi itikseen ja muutama muu juttu tuliki sit tilalla mukana.

Hapsu laukku. Tää kuuluu tähän kategoriaan joka ei oo yhtään mun tyyppinen laukku mut sit kuitenki täs on jotain tosi mageeta. Ku ostin tän aattelin et tää käy hyvin baarilaukuks ja kesäl iha sit muuten vaan sekä kroatian matkalle tää on aika kiva :)

Koska en saanu aitoja valkosia tän mallisia uggeja niin ostin feikit. Ei harmita niin paljon jos nää menee pilalle ku et aidot menis.

Finally löyty hilebileavokkaat :D

RAKASTAN TÄTÄ HUIVIA!!!

Kultasten korujen keräys alkoi

lauantai 6. lokakuuta 2012

Viikko 40

Nyt oon viikon verran sairastellu ja vähitellen rupee olee sellanen olo et tääl ollaan hengissä! Alkuviikko meni ihan omissa maailmoissa, en muista millon olisin viimeks ollu niin kipeenä mitä nyt oon ollu. Mun viikko on ollu hirveen mielenkiintonen: sohvalla makoilua, nukkumista, leffojen/tuotantokausien kattomista ja antibioottien vetelyä.

Eilen sain mun kaverit tänne iltaa viettämään ja tänään olis tarkotus mennä sit stadiin päin. Semi rauhallisel meiningil pitäis koittaa mennä ettei tuu sit mitää kauheet jälkitautii joka mun tapaukses olis salee se kaameista kaamein. Täl hetkel en todellakaa aio ottaa mitää jälkitauteja ku viimenen duuniviikko on alkamassa. Jotenki samaan aikaan oon tosi onnellinen et duunit loppuu mut sit toisaalt hirveen haikeeta ku oon ollu tuol samas mestas nyt sen 7 kuukautta. Ku alotin tuolla työt niin laskin tyyliin vaan päivii et millon tää loppuu et saan nukkuu aamusin pidempään ku viiteen mut nyt en haluis millään lähtee tuolta. Tää duunipaikka on kuitenki ollu tosi pitkään sitä arkipäivää mulle ja on tosi outoo et perjantaina kävelen viimestä kertaa niistä ovista sisään.

Kouluun on ihan jees mennä takas, lähinnä venaan eniten sitä et nään luokkalaiset. Siihenki rytmiin menee varmaa taas hetki tottuu ja siihen et oon taas koulussa, en töissä. Mut puol vuotta on enää jäljellä ja sit valmistun, hulluu  miten nopeesti aika menee! Koulun jälkeen on semi selkeet suunnitelmat: teen töitä. Muutamaan vuoteen en varmaan jaksa opiskella ku lukion jälkeen on tullu se 3 vuotta opiskeltuu putkeen ni tartten nyt pienen hengähdystauon opiskelusta. Haluun viel kyl opiskella syvemmin tätä alaa mihin nyt valmistun mut en ihan heti.


Tän viimesen duuniviikon jälkeen mul on 2 viikkoo lomaa ennen ku koulu alkaa. Nyt ku oon saikkuillu sen verran urakalla ni en kyllä tarttis mitää lomaa ennen koulun alkua mut ehkä ihan hyvä et saa sen parin viikon hengähdystauon ku kesälomaakaan ei oo ollu...ja on se ehk ihan kivaki olla terve ni jaksaa paremmin tehä kaikkee. Mun suunnitelmat lomalle on sellaset et ekalla viikolla lähen turkuun moikkaa pariks päiväks yhtä kaveria ja muuten aion mennä päivä kerrallaan. Toisen viikon oonki sitten kroatiassa...jeaaaaaaaa siihenki on enää 2 VIIKKOOO!!!

Kuvat: weheartit
Mul onki jääny täält blogin puolel jakamat yks semi "iso"  juttu. Viikko sitten kävin vihdoin ottamassa mun ensimmäisen TATUOINNIN. Se tuli tosi extemporee ku alunperin mun aika oli marraskuulle varattu mut sit tää tatuoija tyyppi soitti et vapautuki aikasempi aika ja mä päätin sit parin päivän varotusajalla mennä ottamaan sen. Mua jännitti tosi paljon ja mietin viel et oisko pitäny kuitenki viel kerätä se pari kuukautta rohkeutta mut toisaalt tiesin et mun mieli ei tuu muuttumaan. Olin  päättäny jo minkä halusin yli vuos sit ja se tuntu hyvältä ni mitä sitä enää vetkuttelemaan! Kerron teille tarkemmin täst tatuoinnista sit erillisessä postauksessa, tää oli vaan tämmönen ilmotusluontonen juttu :)

Toinen asia mitä oon tässä pohtinu jo jonki aikaa (luokitellaan kans semi isoks jutuks) on se et haluisin muuttaa yksin asumaan. Oon nyt melkein vuoden asunu kämppiksen kanssa josta viimeset 3-4 kuukautta oon asunu käytännössä yksin. Kämppis on sen verran paljon poikaystävänsä luona et ei sitä tääl juurikaan näy ja toinen kämppis muuttaa nyt kuun lopussa pois. Asun siis neliössä tällä hetkellä yksin. Monillehan tää olis unelmatilanne ja kylhän tää onki ihan jees mut tää on kuitenki myös muiden ihmisten koti. Sisustuksessa ja kaikissa muissa asioissa on päättämässä kaks ihmistä mun lisäks vaikka ne ei ookaa koskaa paikalla. Mä haluaisin ikioman kodin jonka voisin sisustaa just niinku haluan ja haluisin hoitaa kaikki muutki (esim. siivous, kokkaus, laskut) asiat ihan itekseni ilman kummempaa neuvotteluu. Palaan tähänki asiaan myöhemmin, nää oli tällaset tiivistelmät asioista mitä nyt oon täl viikol pohtinu entistä syvemmin :)

Tällaset viikko kuulumiset tällä kertaa. Mä meen nyt kokkailee lohta ja perunoita (namnam!), oon nin pitkään himoinnu just tota ruokaa ja vihdoin sain kaupasta hommattua ainekset. Ihanaa viikonloppua kaikille! :)