sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Takki haaveilua

Tän talven/syksyn takkihankintoihin on kuulunu villakangastakki. Mulla on ihan hirveesti entuudestaan takkeja mut mun villakangastakki on hävinny jonneki (muutossa tms.) ja löysin vihdoin mieluisan villakangastakin. Katoin tätä jo joskus kuukaus sitten ku tää tuli hennesille mut ajattelin ettei vielä tartte ostaa mut sit tuliki yllättäen kylmät ilmat joten villakangastakin hankinnasta tuliki entistä ajankohtasempi. Katoin sitten netistä kyseistä takkia mut beige väri oli loppuunmyyty. Vaihtoehto väreinä oli punanen ja musta mut ne ei houkuttanu yhtä paljon ku beige väri.

Oon nyt sit koko viikonlopun kärkkyny hennesin sivuilla ja toivonu et sinne ilmestyis lisää kyseistä takkia. Tänää sit koin positiivisen yllätyksen ku huomasin et sivuille oli tullu hajanaisia kokoja joista löytyi just mulle sopiva. Klikkasin samantien takin ostoskoriin ja nyt vaan odottelen et tää paketti saapuu postiin :) Alla vielä kuva kyseistä takista.

 
Kuvat:  hm.com

lauantai 29. syyskuuta 2012

Uggit saapuivat!

Hain viime viikolla vihdoin mun kauan odotetut uggit!!! En ois millään malttanu odottaa et saan postista lapun jolla pääsen noutamaan niitä ja heti kun se tuli juoksin tyylii samantien hakemaan näitä ihanuuksia! Ajattelin etten käyttäis niitä ennen talvea mut arvatkaa oonko malttanu olla käyttämättä niitä?! Onneks noi sadesäät estää aika paljon uggien käyttöä niin saan ehkä vähän säästettyä niitä talveakin varten. Mut oli kyllä odottamisen arvonen paketti...kannatti miettii se vuos ennen ku tilas :D Ohessa kuvia mun uusista silmäteristä :)






Sairasloma = paras kaveri!

Tää neiti sai vähän lisää saikkua ku tulin kipeeks. Eilen jouduin lähtemään kesken duunipäivän pois ja mul oli parhaimmillaan melkein 40 astetta kuumetta. Eilinen päivä meni pääosin vaan nukkuessa, en tajuu miten sitä unta vaan riitti mut oli kyl niin voimaton olo ettei toisaalta mikään ihme.

Kuume on nyt laskenu mut seuraavat pari päivää menee nylon beat äänellä! Katotaan pääsenkö alkuviikost duuniin. Viikonlopun aion vaan levätä ja parannella itteeni. Mun kaveri J tulee tänään meille yökyläilee ja aiotaan leipoo jotain kivaa, se on meiän perinne :) Tosi kiva et saan vähän seuraa ja jotain tekemistä, tää pelkkä makoilu vähän jo kyllästyttää..

torstai 20. syyskuuta 2012

I'm ready to party

Synttäri viikonloppu on nyt edessä ja tää päivä kuluki sitten kaupassa käydessä, siivoilessa ja leipoessa. Alunperin mun piti pitää huominen töistä vapaata mut ton saikun takia en nyt pidäkään ja päätin et laitan kaikki paikat ajoissa kuntoon et ku tuun huomenna töistä niin ei tartte ruveta kiiressä sit järkkäilee. Kämppä on siisti, kakku on tehty, ruoat on paikoillaan...huomiseks siis jää enään alkossa käynti, oon aika ylpee et sain kaikki hoidettuu ees päivää aikasemmin!


Pääsen kolmelta töistä ja juhlat alkaa seiskalta et mulla on ihan hyvin siinä aikaa. Ajattelin yrittää keretä nukkumaan päikkärit etten sit nukahda joskus ysilt jonneki nurkkaan ku muut bilettää mun puolesta. Katotaa vaa ni en mä mitää päikkäreit kuitenkaa nuku, plan B onki sit battery... joka on aina yhtä hyvä idea? Siks ehkä kannattaaki nyt mennä lataa akkuja ni oon huomenna pirtee synttärisankari :)

sunnuntai 16. syyskuuta 2012

Matkalle

Arvatkaas kuka lähtee matkalleee!!!! Viikon pähkäilyn jälkeen varattiin lennot tällaseen kohteeseen:



Kuvat: tjäreborg, wikipedia
Kyseessä siis kroatia ja kaupunki nimeltä split. Matka ajottuu just mun parin viikon lomalle ja tullaan takasin pari päivää ennen mun koulun alkua. Lähen kaverini I:n kanssa ja ollaan viikko kyseisessä kohteessa. Split on rantaloma kohde mutta lokakuussa siellä ei oo enään niin hirveet helteet joka on ehkä ihan kivakin. Lähellä on pari pientä saariryhmää johon pääsee splitistä laivalla ja bosnia hertsegovinakin on vaan parin tunnin bussimatkan päässä.

Näin tv:stä jonku lentoyhtiön mainoksen ja siinä oli just halpa lento splittiin. Heitin sit kaverille ihan läpällä et vois mennä käymään vaan siel sen takia et sen kaupungin nimi on niin hauska. Kun ruvettiin kattelemaan joitain kohde vaihtoehtoja niin perehdyin paremmin splittiin ja se rupes tuntumaan sen verran kiinnostavalta paikalta etten enää halunnu lähtee minnekää muualle. Sieltä löytyy kulttuuria, shoppailukatuja (tärkein!!), hyviä ravintoloita ja lähi ympäristöstä muitakin mielenkiintoisia kaupunkeja et ainakaan ei tekeminen lopu kesken! En oo myöskää aiemmin käyny kroatiassa ni on kiva et on ihan uus matkailukohde tiedossa :) Viel pitäis kuukaus malttaa odottaaaaa....no onneks se menee nopeesti ja kohta oon kroatias lomailemas :)

lauantai 15. syyskuuta 2012

Spirit storen avajaiset

Sain kutsun alkuviikosta spirit storen avajaisiin makkarataloon. Ajattelin aluks etten menis mut päätettiin sit kaverini S:n kanssa kuitenki mennä kattomaan mikä meininki. Kauaa me ei siellä viihdytty ja muutenki tän jalan kanssa on viel aika vaikee liikkua. Mut jos ois vähän pidempään jaksanu katella ni ois sielt varmaa löytyny tuotteita hyvin alestakin. Avajaisten jälkeen menin kattoman S:n uuden asunnon ja tulin sieltä sit puolilta öin himaan. Tänää olis tiedossa vielä kämppiksen poikaystävän keikka ja maanantaina pitäis sit tän pyörätuoli potilaan palata vähitellen töihinki. En usko et jalka kestää viel ihan kaikkee mut eiköhä duunistaki selvitä nilkkatuen avulla :)
Tässä vielä kuvia avajaisista!







Mitenköhä noilla kengillä kävellää..?

perjantai 14. syyskuuta 2012

Syysinspiraatioita

En oo hirveesti kirjotellu tänne blogin puolelle mun tyylistä mut ehkä jostain jutuista on saanu vähän irti minkä tyyppisistä asusteista tykkään. Käytin ennen tosi neutraaleja värejä ja oikeestaan vasta tän vuoden puolella on uskaltanu ostaa kaupoista vähän kirkkaammanki värisiä vaatteita. Mä rakastan ylikaiken huiveja ja laukkuja, niit on mul ihan hirvee määrä ja siltiki ostan aina vaan lisää :D Oon kans enemmän ehkä legginsi ku farkku ihminen mut oon vähitellen ruvennu taas totuttelee farkkujenki käyttöön, ne on sellanen helppo ratkasu ku ei jaksa miettii mitä pukee päälle!

On tosi vaikee kuvailla omaa tyyliä ja sitä millasista asusteista tykkää. Ostan välillä kaupoista jotain tosi ihmeellisiä vaatteita mikä luokiteltais mun tyylin ulkopuolelle mut koitan nähä sitä kokonaiskuvaa et mihin kaikkeen esim. jonku paidan tai hameen vois yhdistää siks on tosi vaikee määritellä et just tämmönen olis mun tyyliä.

Koska mä rakastan syksyä yli kaiken (en vaan siks et mul on synttärit ) ni sain inspiraation tehdä pari kollaasia syysvaatteista. Oon hakenu näihin kollaaseihin vähän eroja (tosi pieni ero) : toisessa on enemmän kirkkaita värejä ja osa asusteista on vähän juhlallisempia, toisessa taas on tosi neutraali värimaailma. Ja koska oisin voinu pistää näihi kollaaseihin vaik kaikki vaatteet mitä siel polyvoren listalla oli niin näissä on nyt aika paljon erilaisia asuste vaihtoehtoja... uskokaa tai älkää karsin ihan törkeesti niitä vaatteita pois mut näistä en suostunu luopumaan!
 
Kollaasi 1



Kollaasi 2
 



Synttärit lähestyy

Mun synttärit lähestyy jälleen ja ikäkriisi rupee painaa päälle....joo ei vaa, onha se iha ok vanheta taas.. Mitäköhä 21 v saa tehä mitä 20 v ei? Hmmm...pääsen laivalle ilman 30 vuotiasta jaa oon jenkeis täysikänen...jee noissahan riittää juhlan aihetta!

En ehkä niinkää odota sitä vanhenemis osuutta vaan sitä et saan pitää juhlat kavereille. Oon aina tykänny järkätä synttäribileitä ja synttärit on ollu muutenki mulle melkein aina semmonen semi iso juttu. Normaalisti täs vaihees laskisin jo päivii ja ravaisin kämppää edes takas koska en malttais odottaa mut jotenki tänä vuonna mul ei oo ees sellanen fiilis et mun synttärit olis kohta. Joo mä pidän juhlat (tietenki) ja joo se on siistii mut mihiköhä se päivien laskeminen on kadonnu? Ehkä mä oon vähitellen päässy siihe ikää et se innokkas odottamisvaihe on menny ohi. Oon kuitenki jo täysikänen ja saan ostaa viinaa ni kaikki on mulle laillista tai siis joo onha noita jotain k24 baareja mut meinaan siis sitä et esim. alaikäsenä hirvee moni juttu oli kiellettyy et piti aina miettii mistä saa juomat ja sit liikuttii skoottereil 45km tuntivauhtii...  Muistan ku täytin 18 ni olin iha innoissani et saan vihdoin ajokortin ja pääsen baariin, ne oli sellasii odottamisen arvosii juttui, varsinki ajokortti...

Tottakai tykkään edelleen synttäreistä, saan sen yhen päivän vuodesta olla huomion keskipiste mut ehkä mä oon kans vähän aikuistunu (kauheet myöntää) ja osaan nyt odottaa synttäreit vähä neutraalimmin vaik emmä sano et siin päivien laskemissakaan mitää vikaa oli :D Aion varmaa edelleenki pistää sen kruunun päähän mun synttäreille, se on vaan niin must juttu :D

En tiiä miks täs jutust tuli nyt jotenki kauhee masentuneen kuulonen..mun piti vaan kertoo et mitä on lahjatoiveina mut onnistuin taas vähä analysoimaan synttärifiiliksiä :D Oon siis oikeesti innoissani (kaikki vakuuttuu!!??) ja mul on siis vaan yks lahjatoive..tai no kaks ja molemmat liittyy michael korsiin. Molemmista on myös puhuttu täällä blogin puolella, arvaatteko jo? No tässä mun tän vuoden synttärilahjatoiveet.

Vasemmalta: Michael Kors Chunky Link Necklace & Bracelet,  Showstopper Glitz Chronograph Watch 

Aika silveri meininkiä mut ei se mitään, sopii kaikkien asusteiden kanssa ;) Nää on kans niin pitkäaikasia haavetuotteita et oisin ikionnellinen jos kellon tai korusetin (kaulakoru + rannekoru on niinku yks lahja) saisin :)

torstai 13. syyskuuta 2012

Top 5 songs











UGG:t tilaukseen!

Muistattekos ku pähkäilin varmaa reilu puol vuotta sitten minkä väriset ugg:t tilaisin? Mallihan mulle oli ihan selvä juttu mutta ongelmana oli et otanko harmaat, vaaleet vai mustat. Mä en sillon päässy mihinkään lopputulokseen ja sit tuliki jo niin lämpimät kelit et tilaus jäi sit sille tielle.

Eilen brandoksen sivuja selatessa vastaan osu nää kyseiset ugg:t joita mietin sillon aiemmin ja päätin et nyt mä ne tilaan. Väri vaihtoehtoina tälle mallille oli harmaa ja musta ja päädyin nyt siihe mustaan sitten. Mä olisin varmaan tilannu vaaleet jos niitä olis ollu mut noi mustat on kaikinpuolin käytännölliset, ei mee ainakaa heti likasiks!

 
Oon niin innoissani et vihdoin saan nää kengät (koska muistahan ihmisistä näitten tilaaminen on ollu kiinni..)!! Ja nyt mul on hyvis ajoin hommattu talvikengätki. Salee kyl kerkeen paskoo nää ennen lumen tuloo..en yhtää ihmettelis -.-

lauantai 8. syyskuuta 2012

(sukulais) TUPARIT!

Pidin tosiaan viime viikonloppuna tuparit mun sukulaisille. Tajusin jälkeen päin et olisin ehkä voinu yhdistää mun synttärit ja tuparit mut joo tulipa nyt pidettyy erikseen neki! Mun sisko tuli auttamaan mua järkkäilyissä ja leivottiin sen kaa kinkku-paprikamuffinseja, juustokakku ja coociesseja. Näitten lisäks tarjolla oli dippivihanneksia, hunajameloonia, palttoonappeja mönjän (=lohituorejuusto+katkaravut) kanssa ja alkoholitonta boolia.







Tuparilahjaksi sain koko astiastoa, muita astioita ja kaks taulua joista toinen oli.................SE NEW YORK TAULUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FINALLYYYYY!!!! Se on NIIIIN hienoo ja todellaki odottamisen arvonen :))) En malta odottaa et saadaan se mun huoneen seinälle! Sit voin vihdoin näyttää kuvaa mun täysin valmiista huoneesta :)

Kuulumisia

Mun seuraavat 5 päivää keskittyy aika olennaisesti siihen et oon neljän seinän sisällä. Mä en oikeestaan pysty liikkumaan kotoa mihinkään. Ei, en oo pyörätuolissa vaikka ottaisin senki kyllä mielelläni vastaan mut joo jalkani mä oon onnistunu paskomaan (vaihteeks). Moneskohan saikku täs on nyt tän vuoden puolella menossa? Mikäköhän raaja mul on viel rikkomat?

Tosiaan..lähin eilen aamulla töihin päin ja näin sitten että mun bussi tuli ja lähin juoksemaan siihen. Samalla juostessa alamäkeä mun vasen nilkka taittu vasemmalle päin ja siinä kiiressä sanoin varmaan vaan ääneen et au, pistin kengän jalkaan ja juoksin siihen dösään. Dösäs sit tunsin kuinka mun jalkaan sattu mut en jotenki osannu aatella et kuinka paljon töihin pääsy tuottais vaikeuksia.

Hienointa täs on se et
1. mul ei ollu kiire siihen dösään, olisin kerenny viel kahel seuraaval 
2. päätin viime hetkel et yritän keretä tähän dösään vaik olisin voinu kävellä sille toiselle pysäkille
3. lääkärit on urpoja eikä oikee osannu sanoo mitää (pääasia ettei oo murtumaa)
4. haluun töihin vaik mul ei ollu ku kaks päivää lomaa viimesen puolen vuoden aikana

....et joo kerrotteko taas tästä ajatuksenjuoksusta?! No joo nyt mun pitäis onnistuu "lomailee" mut ei oikeen pysty tekee mitää ku käveleminen on niin helvetin vaikeeta. Eilen olin aamun lääkärissä ja loppupäivän tapitin rakkauden anatomian 3.tuotantokautta. Haluisin kyl keksii jotain muutaki tekemistä, en jaksa kattoo seuraavat 5 päivää vaan eri tuotantokausii läpi. Tää liikkumispuoli vaan rajottaa aika paljon mut ainaki pystyn keskittyy paremmin tähän blogiin nyt mun saikun aikana ja ehkä saan vihdoin esiteltyy mun ostokset viimeselt kuukaudelt(?) jos enää muistan mikä on minkäki kerran ostos :D

Tänää illalla mun ihanat ystävät tulee tänne yöks (joo no ei oo muitakaan vaihtoehtoja ku en pääse liikkuu minnekää) ja aiotaan viettää kunnon tyttöjen juoruilta. Ajateltiin laittaa pizzaa, leipoo ja tehä drinkkejä. Sovittiin et tää kämppä pitää sotkee iha lattiasta kattoon et mulle riittää sit ens viikolle tekemistä....joo kauankohan tästäki jalkavammasesta jaksetaan heittää läppää :D No mut mä jatkan tuotantokausien pläräämist läpi ennen ku frendit saapuu ja laitan teille viel myöhemmin postauksen mun viime viikon sukulaistupareist. Adioos!