keskiviikko 9. tammikuuta 2013

ILLALLINEN KOLMELLE

Niinku jo aiemmin mainitsinki niin pidettiin lauantaina S ja I kanssa kokkausilta. Etukäteen oltiin sovittu alku- ja pääruoka ja sen pohjalta käytiin yhdessä kaupassa. Meidän piti tehdä ite myös jälkiruoka mut S ehdotti et otettais vaan valmis daim kakku eikä meil ollu mitään sitä vastaan :D Ens kerral sit tehää jälkkäriki ite! Musta oli tosi kiva tehdä yhdessä ruokaa ja ehdottomasti pitäis pitää useemmin tällasia iltoja!


Alkuruoka

Alkuruoka tehtiin alla olevan reseptin mukaan. Alkuperänen ohje on valion sivuilta, ite muokattiin tätä vähän ku unohdettiin ostaa osa aineista :D

2                        porkkanaa
1 pussi (500g)   peruna-sipulisekoitusta
n. 8 dl                vettä
1                        kanaliemikuutio
1 prk                  ruokakermaa (kolme sipulia)
                          mustapippuria

Raasta porkkanat. Keitä raaste ja peruna-sipulisekoitus kypsäksi kanaliemessä, n. 10 min.
Lisää kerma ja mustapippuri, kiehauta. Soseuta sauvasekoittimella. Tarkista suola. Keiton kanssa sopii hyvin mm. patonki.


Pääruoka

Pääruoaks meillä oli kananfileitä, uuniperunoita, fetasalaattia ja pari kastiketta perunoiden kanssa. Perunat oli sen aikaa uunissa ku tehtiin keitto ja kerettiin hyvin sekin syömään ennen pääruokaa. Täytteet perunoihin väsättiin ilman reseptiä. Aikalailla tän kaavan mukaan:

Katkaraputäyte
 kermaviili

 n.300 g  katkarapuja 
 tilliä

Lohitäyte

kermaviili
n.300 g  lohta
½ prk   piparjuuri tuorejuustoa
tilliä






Jälkiruoka

Jälkiruoaks meillä tosiaan oli daim kakku. Jälkijälkiruoaks sipsiä ja karkkia (ne nyt mitä viel mahaa mahtu) :D
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti