torstai 13. lokakuuta 2011

Matkalla ruotsiin ja takaisin

Lähdettiin maanantaina autoilla kohti turkua, kukin omaan tahtiaan. Meidän auto pääsi ekana perille ja matkalla kerettiin kauhistelee bussikuskien ajatus tapaa. Yks bussi yritti tulla moottoritiellä meidän päälle ku se oli vaihtamassa kaistaa mut ajatteli varmaan että kyllä tästä mahtuu vielä, ei ollu kaukana ettei seuraavaks oltais oltu siinä kaiteessa. Meidän kuski tööttäs ja tööttäs ja tööttäs, kyl se kuski sit tajus mut ku katottiin ohittaessa sitä kuskia ni se istu vaan suu auki, ihan järjetöntä! Noi bussikuskit ajattelee aina et niil on etuajo oikeus missä tilanteessa vaan, et mennään vaikka toisen päälle sitten. Ite oon tosi varovainen bussien kanssa, jos joku näyttää vilkkua ni enemmin pysähdyn ja odotan ku lähen kaahaamaan ohi!

Mentiin sit perille päästyä syömään, tilasin kanapastan, namnam! Istuttiin hetki siinä ja lähettiin hakee autosta kamoja ja viemää auto parkkitaloon. Laivaan päästiin vasta 15min ennen laivan lähtöä, aika myöhään mun mielestä. Vietiin kamat hytteihin ja mentiin taxfree:n. Meiän luokalla oli vähän niinku oma pikkunen käytävä, se oli kiva et kaikki oli iha vierekkäin. Ilta meni tosi kivasti vaikka ite meninki nukkumaan vasta 5 ja herätys oli 6!




Ruotsissa sitten otettiin aluks parin tunnin nokoset terminaalissa :D Jotku koki myös meidän nukkuma session tosi hauskaks ja otti kuvia meidät näkyen taustalla :D Lähettiin sitten 4 mun luokkalaisen kaa hamppailee tukholman keskustaan. Pyörittiin eri kaupoissa, käytiin kahvilla ja syömässä ja ruokakaupassa hakemassa illaks syötävää. Ravintolassa missä käytiin syömässä oli ihan mautonta ruokaa, se oli tosi pettymys! 6h me peräti jaksettii kunnes mentii takas satamaan. Siellä odoteltii pari tuntia ennen ku päästiin laivaan. Sit laivaan päästyä perus rutiinit: hyttiin kamat ja taxfree. Monet meni nukkumaan mut me muut sit hengailtii siin käytäväl hetki, sit mentii karaokebaariin ja lopulta sit tanssibaarii. Siel ei kyllä hirveesti porukkaa näkyny mut bailattii sit oman porukan kanssa ja vähitellen siitä sit lähti yksitellen ihmisiä nukkumaan ja loppujen lopuks meitä oli 5. Mentiin sitten 2 aikaa nukkumaan ja herätys oli taas 6 eli ei oikeen tullu nukuttua. Ku päästiin satamaa lähettin ajamaan kohti espoota josta sit tulin julkisilla loppumatkan kotiin.













Pääosin kuvailin siis ns taidekuvia, maisema kuvia ei hirveesti tullu otettua. Tossa yllä pieni kuvasarja ettei rupee ihan puuduttaa :D Matka oli siis tosi onnistunu vaik tiistai oli ehkä vähän vaisumpi ku oli niin väsynyttä porukkaa!

Vklp on mulla vielä vapaa ja kaikenlisäks saan olla yksin maanantaihin saakka. Lauantaina oon menossa tupareissa käymään ja mun yks kaveri tulee meille todennäkösesti yöks, sen kaa ajateltiin vähän kokkailla :) Muuten aion nauttia vaan viimesistä syyslomapäivistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti