perjantai 9. syyskuuta 2011

Opiskelijavaihto

Kuulin muutama päivä sitten koulussa että meillä olis mahdollisuus lähteä opiskelijavaihtoon. Maa vaihtoehtoina on mm. italia, espanja, englanti, ruotsi, saksa, hollanti. Mä oon miettiny että lähtisin ruotsiin. Tykkään ruotsin kielestä ja oon asunu siellä pienenä pari vuotta sekä lukenu koulussa ruotsia 10 vuotta! Nyt kieli on vähä ruosteessa ja opiskelijavaihto ois niin hyvä vaihtoehto saada lisää taitoa kyseiseen kieleen ja palauttaa se mieleen. Ens keväänä meillä on eka harjottelujakso, en saa sillon vielä lähteä koska mul ei oo tarpeeks alalta kokemusta. Seuraava harjottelu on joko syksyllä 2012 tai keväällä 2013 niin sillon sitten lähen. Siel pitää olla vähintään 3viikkoa ja maksimi on 12 viikkoa. Ite aattelin jos olisin 4-6 viikkoa..ehkä pidempääkin! Hakemukset pitää lähettää mun mielest jo joulukuussa et sinäänsä täs ei oo hirveesti aikaa siihe jos vertaa et se vaihto ois kuitenki vasta 1-1,5 vuoden päästä.



Kuvat: weheart

Mähän en tosiaankaa lähe hirveen helpolla pitkäks aikaa pois tutusta ympäristöstä, sen takia en vaihtoonkaan lähteny! Mut jotenki tästä mä oon tosi innostunu ja tiiän et se olis ihan mahtava kokemus ja se aika menis ku siivillä. Ruotsi on sitäpaitsi tossa naapurissa et sieltä pääsee kans aika nopeesti pois :D En malttais odottaa et se tulis jo!!! Sit on kans se et pääsenkö lähtee sinne, kysymys erikseen, mut koulul kyl sanottii et ne on pyrkiny siihe et kaikki jotka haluu lähtee pääsee lähtemään!
Sit vaan hakemusta ja cv:tä väsäämään ja vakuuttamaan et mut kannattaa ottaa :)

Täällä vielä lisätietoa opiskelijavaihdoista yms: http://maailmalle.net/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti